Gå til innhold

bilde redigert hva er bra/ikke bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hehe:P men et domt spørsål her:P kor finner eg denne berømte air brushen?

noen av photoshopene kalles det rett å slett brush tool. du trykker på B så komemr den. så justerer du den til den smoothe dotten så har du air brush. mens på photoshop cs4 som jeg bruker heter det air brush

jeg gjorde det så vidt. ikke noe nøyaktig eller bra.. tok kanskje 1½ minutt..

glemte å gjøre den delen litt skarpere igjen og mørklegge litt til i ytterkant men i bunn og grunn det der er sånn det burde se ut som en grunnmur. så er det bare å sette vegger;)

post-194969-1245183819_thumb.jpg

Endret av TraXor1502
Lenke til kommentar

no prøve jeg meg på håret og armen.. håret er jeg så og si fornøyd med;) men armen ble litt vanskelig.. men litt øvelse så blir jo jeg sikkert bedre?

noen mer no? eller er det bra sånn det er?

tenker på å prøve meg på et nytt bilde i morgen.. trettheten begynner å ta innpå meg:P

post-156747-1245184576_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ingen dårlig start dette, og ikke la noen av oss si når du er ferdig med et bilde eller ikke.

Her er det dine øyne som ser best når du selv er fornøyd ;)

Synes du har gjort veldig mye bra på kort tid her jeg, og i morgen med det nye bildet kommer du enda noen skritt videre.

Slik synes jeg det føles hver gang jeg setter meg ned i hvertfall :)

Lenke til kommentar
no prøve jeg meg på håret og armen.. håret er jeg så og si fornøyd med;) men armen ble litt vanskelig.. men litt øvelse så blir jo jeg sikkert bedre?

noen mer no? eller er det bra sånn det er?

tenker på å prøve meg på et nytt bilde i morgen.. trettheten begynner å ta innpå meg:P

njaaa du er på rett vei. men btw. litt av ideen bak blikkfang er å ofte gjøre likegyldige ting litt blurry:P bakgrunns gjenstander osv kan godt bli blura( sånn for fremtiden og andre bilder du skal photoshope.

litt mer finjustering på håret og en del arbeid på armen er det bildet ganske så perfekt ja;) neste der igjen ville vært å juster til perfekt kontrast og få inn litt varme i bildet. i morgen kan jeg finne 2 gode eksempler på dette.

menneske kroppen er noe av det mest vanskelige du kan photoshope.. fordi alle veit hva som ser naturlig ut og ikke. så å få ting til å se fake ut er noe alle klarer:P XD men det jeg mente med varme er det at når ett bilde har riktig varme og dybde er det lettere for de som skal se på bilde å sette seg inn i det du har gjort. og bildet blir behagelig og "varmt" har du dystere farger og blekt miljø rundt ei dame som står i bikini vil det se fake ut. fordi bilde ble tatt i sola på en varm strand. og det menneskelige øyet vil da se en person fra en setting og miljøet fra en annen setting, dette vil da fremstå fake og ubehagelig.

men leit litt rundt på nettet og se noen toturialer på bilde redigering og du kan bli rimelig god;)

Lenke til kommentar

når jeg leste posten som kom fra "archongamer", den før min. Så syns jeg at jeg ikke er flink nok til å rose. Se forskjell på det første bilde og det siste. så ser jeg du begynner å beherske programmet mer. det er rett å slett bra ut!;) veldig bra gjort :thumbup:

og selvfølgelig er det øyet ditt som bestemmer når du er fornøyd. men om du skal gå skole eller utdanne deg noe vil du lære om hva som ser ekte ut og hva som vil fremstå redigert.

Keep up the good work!:D

Endret av TraXor1502
Lenke til kommentar

takk for all ros,tips og tolmodighet;) ser selv hva jeg har fått til ifra det "flmme" bildet til resultatet... selenger med et siste bilde før jeg sier meg fornøyd med det;)

kommer kansje et bilde i morgen eller begynner på et.. har mye å gjøre så er ikke sikkert;) men kommer et iløpet av uken hvertfall;)

post-156747-1245186197_thumb.jpg

Lenke til kommentar
takk for all ros,tips og tolmodighet;) ser selv hva jeg har fått til ifra det "flmme" bildet til resultatet... selenger med et siste bilde før jeg sier meg fornøyd med det;)

kommer kansje et bilde i morgen eller begynner på et.. har mye å gjøre så er ikke sikkert;) men kommer et iløpet av uken hvertfall;)

dette ser VELDIG bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Et tips:

Når du skal lage fotomontasjer, kollasjer, altså sette sammen flere bilder, holder det IKKE å legge bildene oppå hverandre som layers og så senke opacity. Dette er veldig viktig å forstå. Du trenger ikke nødvendigvis å lære deg å bruke masks, men det er absolutt viktig senere. Bruk viskelæret for å fjerne ting du ikke vil ha med når du setter sammen deler av bilder. Bare dette alene er et stort skritt i riktig retning

Lenke til kommentar
Et tips:

Når du skal lage fotomontasjer, kollasjer, altså sette sammen flere bilder, holder det IKKE å legge bildene oppå hverandre som layers og så senke opacity. Dette er veldig viktig å forstå. Du trenger ikke nødvendigvis å lære deg å bruke masks, men det er absolutt viktig senere. Bruk viskelæret for å fjerne ting du ikke vil ha med når du setter sammen deler av bilder. Bare dette alene er et stort skritt i riktig retning

du må ta til betraktning at dette er nesten første gangen han manipulerer ett bilde. isåfall etter det jeg fikk ut fra den første posten. men enig til en viss grad. layers er egentlig bullshit. men er jo faktisk noen bilder som nesten blir bedre (på en enklere måte) med layers til sånt bruk enn å begynne med mask og alt dette styret. det blir masse å holde styr på for en nybegynner.

Lenke til kommentar
Et tips:

Jeg vil vel si at å lære bort å bruke viskelæret er som å lære opp en i en uvane han uansett bør kutte ut.

Du sier han skal viske ut det han ikke vil ha med av et bilde, men skal du da senere flytte litt på det eller gjøre endringer er man solgt på det man slettet.

Med Layer masks kan man alltid hente tilbake om man skulle se man slettet for mye, og er da mye bedre å lære ikke destruktiv bildebehandling fra starten av.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Jeg vil vel si at å lære bort å bruke viskelæret er som å lære opp en i en uvane han uansett bør kutte ut.

Du sier han skal viske ut det han ikke vil ha med av et bilde, men skal du da senere flytte litt på det eller gjøre endringer er man solgt på det man slettet.

Med Layer masks kan man alltid hente tilbake om man skulle se man slettet for mye, og er da mye bedre å lære ikke destruktiv bildebehandling fra starten av.

Jeg er 100% enig med deg, og det er derfor jeg skrev at han ikke trengte å lære seg masks med en gang, og heller bruke layers+viskelær, men senere er det absolutt viktig å lære seg det.

Lenke til kommentar

Jeg er 100% enig med deg, og det er derfor jeg skrev at han ikke trengte å lære seg masks med en gang, og heller bruke layers+viskelær, men senere er det absolutt viktig å lære seg det.

det er irrelevant.. viskelæret er egentlig ikke noe must i noen situasjoner. kan fint få like bra om ikke bedre resultater med enklere midler. viskelæret er for destruktivt (også som nevn over) til å være i nærheten presist og nøyaktig nok.

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke bildene til (hvis det bare er øvelse, så bare finn på noe)? Bildet øverst til høyre er best. Men jeg ville fjernet den "svake" jenten. Jeg skjønner bare ikke vitsen med å ha henne der. Det var derfor jeg spurte hva bildet skulle brukes til - kanskje det var en mening med det.

Har du retusjert jenta? Synes den ene puppen så større ut enn den andre (den uten det hvite dyret på bikinien).

Hvordan ser originalen ut?

(jeg har rusjet igjennom tråden, så beklager hvis jeg har oversett noe vesentlig informasjon)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...