Gå til innhold

bilde redigert hva er bra/ikke bra?

Anbefalte innlegg

hei:) har sett litt på photoshop og prøvd meg litt fram... er ganske så grønn op området :p

lagde dette bilde så lurte jeg på hva bør jeg forandre på hva var bra og helheten i bildet?

pøs på med begunnelser og tips;)

ps: er ikke ute etter det "det var stygt" kommentarene:) husk jeg er ny på området;)

edit: addet en med litt farger å...

post-156747-1245177391_thumb.jpg

post-156747-1245179135_thumb.jpg

post-156747-1245180932_thumb.jpg

post-156747-1245181264_thumb.jpg

Endret av espenae
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik flammene er nå bidrar de med kun negativt til bildet ditt.

Kan være veldig kult med flammer synes nå jeg, men ikke på denne måten.

De småbildene var ok, men det på høyre side av hodet kunne plasseres bedre synes jeg, og det som går over hovedmodellen bør fjernes, slik at hun blir tydelig.

Ser ikke så bra ut med bikinistropp i gjennom håret osv ;)

Lenke til kommentar

ganske enig i forige post. du har for mye fokus i flammene. tenk simpelt. aldri 3 bilder av samme person. ALDRI. ser bare dumt ut. en fin kontrast og kanskje ett hovedbilde. *Tips: la hovedbilde stjele fokuset* og KANSKJE ett sånt sjåmette bilde i bakgrunn om det passer til bildet. men se noen toturialer på photoshoping elns og du ser lett hva som duger og ikke.

problemet er at du ikke får skapet ett ordentlig blikkfang. i dette bilde har du blikkfang på både flammene og jenta. velg en og fremhev.

+ både flammene og de 2 "uttonende" bildene går igjennom "hovedjenta." det gir ett intrykk av at du vil jeg skal se like mye på de to "faintende" jentene som hovedbildet.

om du er interresert i ett utrolig enkelt og greit redigerings program er det ett gratis program som heter photoscape. utrolig lett og ganske fancy om du lærer deg å bruke det. ikke på langt nær alle mulighetene som du har i photoshop men. det er helt greit. får bra resultater der også. bare last ned fra hjemmesiden dems så slipper du virus.

og ps: har du ett bilde av ei dame i bikini. ikke dekk til hverken ansikt eller øverste del av overkropp. Aka Boobs ;)

absolutt ett respekabelt bilde for en førstegang. keep it up!

Endret av TraXor1502
Lenke til kommentar
hei:) har sett litt på photoshop og prøvd meg litt fram... er ganske så grønn op området :p

lagde dette bilde så lurte jeg på hva bør jeg forandre på hva var bra og helheten i bildet?

pøs på med begunnelser og tips;)

ps: er ikke ute etter det "det var stygt" kommentarene:) husk jeg er ny på området;)

Bilde til høyre var MYE bedre;) dette går rette veien!

vil du bli litt mer vidrekommende. så kan du smoothe ut kanten rundt på jenta i fokuset. ellers så kunne du prøvd å live opp bildet med noen farger i noen abstracte former som ikke hindrer hel helts inntrykket for mye

Endret av TraXor1502
Lenke til kommentar

Om dette er førstegangs Photoshop vil jeg si du bør fortsette.

Det andre bildet var mye bedre, på alle måter.

Som over sier bør du nå jobbe med å smoothe ut kantene av jenta og prøve å få rettet opp i uskarpheten som virker å være i håret på venstre siden hennes.

Lenke til kommentar

imellom den høyre armen og magen hennes ser du bakgrunnen er lysere enn utenfor. på samme sted kan du se hvordan enden på jenta skal se ut. kanten på hu er litt hakkete i forhold til det du ser der. og håret må gjøres litt med. men du kommer deg med stormskritt.

Husk: tenk simpelt. ikke overdriv elementer i bilder.

Endret av TraXor1502
Lenke til kommentar
prøvde meg på det 3 bildet.. var litt vanskelig å smoothe kantene på håret.. men men

tror ikke det er lurt å bruke filtere så mye. prøv å gjør det "på fri hånd" altså manuelt. bruk airbrush elns. først velg fargen du vil ha og så driv litt med airbrush. jo mer tid du bruker jo mer driter du deg ut for å si det rett ut:P det er en felle alle går i. som sagt hold det simpelt helt til du føler du behersker photoshop eller hvem som helst program du bruker

men du ser det selv at den ytre kanten på jenta er skarpere og mer ujevn enn feks inne ved armen hennes?

Lenke til kommentar
ja ser ugjenvhetene (hakkingen) langs venstre arm ja.. prøvde meg med eraser zoomet godt inn og visket ned over gjenvnt men det blir verre når jeg zoomer ut igjen, enn det bildet var..

noen tips?

som sagt høyre armen HENNES:P ikke høyre på bildet:P + sa ikke noe om eraser tool:P prater om airbrush. sånn børste som har en smooth ende. bruk bakgrunnsfargen og gå over kanten hennes. ikke slett. bare legg på med smooth børste.

Lenke til kommentar
ja ser ugjenvhetene (hakkingen) langs venstre arm ja.. prøvde meg med eraser zoomet godt inn og visket ned over gjenvnt men det blir verre når jeg zoomer ut igjen, enn det bildet var..

noen tips?

Bruk av Blur tool vil ta det verste du har.

Ikke bruk eraser toolet, men lag en Layer mask og bare mal med sort på dette for å viske bort ting. Da kan du alltid male med hvit etterpå om du angrer deg ;)

Lenke til kommentar

noen tips?

Bruk av Blur tool vil ta det verste du har.

Ikke bruk eraser toolet, men lag en Layer mask og bare mal med sort på dette for å viske bort ting. Da kan du alltid male med hvit etterpå om du angrer deg ;)

Blur tool funker fint det også. men personlig syns jeg det er vansklig å få ting til å se realistisk ut med bare blur tool.

Lenke til kommentar
høyre hånden hennes er venstre hånden på bildet... det e venstre på bildet eg snakker om:P

men skal prøve med air brush

var vel det jeg sa:P hu får jo ikke automatisk tommelen på feil side av handen sin bare fordi de tok bilde av hu:P så når man prater om mennesker og sånne ting sier man som oftest. høyre arm. uavhengie av om den er på venstre eller høyre på bildet.

bare øvelse og tulling på egenhånd er egentlig den beste læreren du kan få. du ser fort hva som funker, og hva som bare ser rart ut

Lenke til kommentar
Blur tool funker fint det også. men personlig syns jeg det er vansklig å få ting til å se realistisk ut med bare blur tool.

Helt enig, men som en start for å få rettet opp det verste tenkte jeg mest.

Skal man mer nøye til verks holder Blur tool alene på såpass hakkete linjer ikke godt nok.

Et godt tips er å glemme at du har eraser toolet så fort som mulig da.

Kun destruktivt å bruke dette.

hehe:P men et domt spørsål her:P kor finner eg denne berømte air brushen?

Velg brush tool, og huk av oppe over bildet det det er et symbol av en penn med bølgete linje gjennom ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...