Gå til innhold

[Løst]Installere mer minne på laptop

gukki

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk en Lenovo 3000 N500 fra Mpx i posten igår.

Det første jeg merker at den er skikkelig treig, lang oppstart og generelt kjip. Den brukte muligens bare 4-5 minutter på å slåes av.

Hadde gleda meg til dette, så bli litt skuffa.

Så jeg sjekka ut dette her;

RAM: 3GB RAM (1 x 1 GB DDR II SDRAM - 667 MHz pluss 1 x 2 GB DDR II SDRAM - 667 MHz (max 4GB) 2GB leveres løst ved siden og innstalleres enkelt i den ledige slotten.

Det følger altså med ekstra RAM (som ligger her ved siden av meg), som tydligvis lett skal innstaleres i pcen. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har peiling på det her, aldri gjort.

Jeg vedder på at noen her inne vet hvordan det gjøres?:)

På Welcome Center i Vista, under datamaskindetaljer, står det at det er 1,00 GB RAM. Har denne PCen 1 GB eller 3 GB RAM?

Jeg skjønner at jeg sikkert må skru av ett deksel under pcen?

Men hvilket?

Og er det normalt når man kjøper en PC?? At man selv må "bygge" istand pcen?

Og, er dette almenn viten; hvordan man "putter" inn ekstra RAM på en bærabar PC?

Hadde det vært en stasjonær skulle jeg da ha fått det til.

Lenovoen er jo usansynelig treig, det kan jo ikke være tilfelle med slik en pc i en slik prisklasse.

Jeg har også nettopp kjøpt en HP-maskin i samme prisklasse. Denne var betydelig mye mer behagelig og kjapp i forhold.

Så, er det dette med RAM-en som forårsaker det her?

Takler ikke maskina Vista med så lite RAM?

Endret av gukki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jo faktisk nå da etter litt research funnet ut hvilket lokk som skal skrus opp under PCen. Jeg prøver å skru det opp, men det vil jo ikke løst.

Noen her som har en slik Lenovo som kan fortelle meg hvilke skruer som skal skrus opp?:)

Lenke til kommentar

Ja, skru opp alle skruene, og røsk til i lokket! Det sitter med sånne plastikk-klips-aktige greier... Bare dra det ut. Når det skal i igjen, så bare dytter du skikkelig.

Har selv gjort det to ganger på N500. Og jeg må også si at jeg ikke opplever den som treg i det hele tatt!

(Nå har jeg 4gig ram)

Lenke til kommentar

Okei, nå fikk jeg det til. Har satt inn RAM-en og jeg slår på PCen igjen. Merker ingen forskjell ved oppstart og på Welcome Center står det fprtsatt 1,00 GB RAM.

Dette er noe som, slik jeg har forstått, skjer automatisk?

Eller er det noe jeg må gjøre nå?

Takk for hjelp.

Endret av gukki
Lenke til kommentar

Nei, det skal bare være i sette i minnet. Men du er sikker på at pc'en var helt av når du gjorde dette? At den ikke bare var i dvale?

Hvis det ikke vises som 3gig (som det skal), så vet jeg desverre ikke hva som er feil.

Jeg tror jeg hadde åpnet opp å sett om minnet du satte i står ordentlig på plass. Det skal settes skrått ned, og så dyttes ned slik at det sitter fast, likt som det som er i fra før.

Edit: Foreslår at du bytter emnetittel til: Sette i mer minne på laptop

Denne prosessen er lik på alle laptopper, er bare forskjellig hvilket deksel man må skru ut.

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...