Ritualz1 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Har du enda klokket cpuen? Det kan godt være at du kjører dem for hardt med auto minne hastighet som Fooker sier. Prøv å sett alt på standard. cpu,ram, volt alt sammen. Husk å skriv opp de verdiene du har i biosen før du gjør det da Lenke til kommentar
564215 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Var inne i BIOS for å se nå. Der stod det bare 8gb der også, trist nok. Frekvensen på minne stod allerede på 1066mhz, så jeg satte det til 1600mhz. Men det rareste av alt var at da jeg var inne i bios første gang så kom det samme skjermbildet opp som kommer når jeg er i windows. I stede for bluescreen, får jeg et gul-brunt stripete bildet opp og ingenting reagerer på noe. DETTE kom i bios. Etterligning av skjermbildet, laget i paint. Er så sikkert på at det er hovedkortet som er fuck'd. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ikke sett den opp da heller sett den ned til 800mhz eller mindre for å fikse dem. Sjekk om brikkene er inne orgentlig, noe som du sikkert har gjort. Ellers er det vel Memorytest fra en live-linux cd, men en og en minne brikke, for å sjekke alle minnebrikkene. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Ikke sett den opp da heller sett den ned til 800mhz eller mindre for å fikse dem. Sjekk om brikkene er inne orgentlig, noe som du sikkert har gjort. Ellers er det vel Memorytest fra en live-linux cd, men en og en minne brikke, for å sjekke alle minnebrikkene. Jeg har satt rammen ned til 800mhz. Brikkene sitter skikkelig i. Samme problem Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Last ned livecden til feks Ubuntu eller Opensuse og kjør memtest86. Ellers kan jeg ikkje komme opp med så mye mer. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Fant nå ut etter litt testing med en rambrikker jeg visste fungerte i ulike ramslot, at alle ramslotene fungerer helt fint. Og jeg testet etterpå å sette to og to rambrikker i slot nummer 1 og 2. Derfra fant jeg ut at det er en rambrikke som ikke fungerer ordentlig. Men det som er rart er at med 5 fint fungerende rambrikker i finner vista 10gb. Hvis jeg derimot setter i den sjette brikken finner windows bare 8gb istede for 12gb som det egentlig skulle ha vært. Så da er det i allefall sikkert at det er en rambrikke som står for dette problemet. Men jeg har fortsatt det samme problemet med fucket skjermbilde, som jeg nevnte tidligere. Holder på å formatere pcen og installere vista på ny for å finne ut om det er software eller hardware som er problemet. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Feilsøker du med 1 eller 2 gpu'er i drift.Kanskje greit å fjerne det ene. At du får "artifacts" i bios,kan jo ikke ha noe med software å gjøre. Har du prøvd siste bios update? Når det gjelder rammen,kan du se i linken, Memory tip #6: Incorrect detection of total memory available:,det er et annet X58 hk,men verd et forsøk å justere spenning til ram(max 1.65V) og CPU VTT(max 1.35V)(hva denne heter i din bios vet jeg ikke) Klippet ut: Memory tip #6: Incorrect detection of total memory available: Are your 6GB or 3GB kits being detected as 1GB, 2GB, 4GB in bios/memtest86+ etc when you first install them or when you start to overclock ? This could happen for various reasons other than you having a faulty memory module or two. The reason could be due to non-optimal VDIMM/CPU VTT balance as mentioned in previous memory tip. Specific example by what I mean: If I have a 3x2GB DDR3 Tri channel kit of memory rated for DDR3-1600 at 1.65v. If I left CPU VTT at default the board sets say 1.2v CPU VTT, that means there's a 0.45v difference between CPU VTT and VDIMM. With this config say only 4GB is detected. I proceed to bump CPU VTT to 1.3v where there is a 0.35v difference. Reboot system and guess what 6GB is detected. So okay this particular Core i7 + 6GB DDR3-1600 kit liked a difference of 0.35v. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 20. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2009 Etter å ha formatert pcen nå så er problemet med "artifacts" borte. Alt fungerer som det skal. Dette er underlig. Nå har et rødt lys som lyste på det ene skjermkortet sluttet å lyse også. Softwareproblem allikevel? Men at det hendte i biosen er fortsatt et musterium. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Ville bare nevne at for å få 12 gb stabilt over 1333 mhz så tregs det ganske høy QPI Voltage. Prøv over 1,3v. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 21. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2009 Etter installasjon av Ati's nyeste 4890-driver og en reboot, så var "artifactproblemet" tilbake. Er det muligens et av skjermkorta som er ødelagt eller er det mest sannsynlig at det er hovedkortet som står for problemene mine? Lenke til kommentar
564215 Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Ny problemstilling. På det ene av de to skjermkorta lyser det et rødt lys bak på selve kortet. I tillegg står GPU Clock på 240MHz hele tiden og det går ikke ann å øke den. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Det er nok fordi du ikke trenger all farten på gpuen. Prøv å kjør noe spill eller noe som krever mye gpu. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Har du koblet til alle PCI-ex strømkablene til skjermkortet? Sjekk at de står 100% i. Og hvor stor strømforsyning har du? Lenke til kommentar
564215 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Jeg har en modulær 1000w fra Chieftec. Tror nok ikke at det er strømforsyningen som begrenser skjermkortet. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Det er nok fordi du ikke trenger all farten på gpuen. Prøv å kjør noe spill eller noe som krever mye gpu. Det er litt rart ettersom det andre skjermkortet står 850MHz i GPU clock hele tiden. :/ Lenke til kommentar
564215 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Har nå (etter idiotisk lang tid) funnet ut at det ene skjermkortet har små defekter. Det er tydelig at det er det som har skapt problemer hele veien. Så nå blir både rambrikker og skjermkort sendt i retur til Amentio. Takk for all hjelp jeg har fått! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå