Gå til innhold

Pixel feil på linsa?

Anbefalte innlegg

Er helt ny her så vet ikke om jeg la den i riktig kategori.

Kjøpte denne(http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=440989) linsa til mitt D60. Tok noen bilder og så etterhvert at det var noe som linkte en pixel feil eller noe på alle bildene jeg har tatt.

Se på dette for eksemple: bildr.no/view/433466 , det er litt stort men man ser de tydligere da(bare hold ctrl og scoll hvis du vil se hele bildet)... Det er tilsammen fire "pixler" som er farget...

Er det ikke noe å bry seg om eller skal jeg sende det inn til komplett igjen? Kan det ha noe med instillingene å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har, som Jann - Ove sier, ikke noe med det nye objektivet ditt å gjøre - dette er hot pixels på sensoren til D60'en din.

Du kan nok kontakte Nikon, eller der du kjøpte kameraet ditt. Der kan du sannsynligvis få de døde pixlene mappet, så du ikke ser det på bilder.

Visstnok er det defekte pixler på alle stort sett alle sensorer - du ser det bare ikke, fordi de blir mappet opp og fargen interpolert fra de omkringliggende pixlene..

Så - det har ikke noe med det nye objektivet å gjøre - prøv å ta bilder i mørket med det gamle objektivet, og du vil se det der også. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...