Lami Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei En person som har blå øyne, har gentype bb. Men kan personen ha en B (stor B, dominerende(brun)) gentype inni seg? Lenke til kommentar
Jeunesse Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei. Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår spørsmålet ditt riktig; mener du kan en person med blå øyne ha en dominant genotype (stor B) i genene sine? I så fall er svaret nei, blå øyne er en recessiv genotype, det vil si at man må ha to recessive(vikende;bb) gener; altså bb for at man skal få blå øyne. De dominante genene altså stor B vil alltid bli uttrykt, de er på en måte sterkere enn de recessive (b) så om en person har en B vil den altså gjøre at øynene blir brune! Si i fra om noe er uklart, eller om jeg misforsto spørsmålet ditt Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Tusen takk for svaret, jeg fikk svar på det jeg lurte på Endret 16. juni 2009 av Lami Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå