Gå til innhold

Pc som bråker!

Havste

Anbefalte innlegg

Pcen min bråker noe helt sinnsykt! Dette har den omtrent gjort siden den var ny (ca 3-4 år siden) og er veldig plagsomt siden den står i stua. Er så utrolig deilig å skru den av etter at den har stått på lenge.

Så det eg lurer på er om det er noe vits i å skifte vifte? Og hvilken da?

På forhånd takk:)

Mvh Stine

Ps: Må ha det inn med teskje, datakunnskapen er minimal;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. vrient. De er forferdelig små, og ikke stort rom til overs på innsiden. Prosesoren, hardwaren generelt, som sitter i den er ikke akkurat av nyeste rang og er kjent for å være ganske så varme.

Har den blitt værre støymessig siden den var ny? Og, er lydnivået konstant?

Lenke til kommentar

Har blitt verre, men har vert bråkete siden den var ny. Og lydnivået er konstant ja. Er ganske varm også.

Foresten så er den himla treig også! Bruker lang tid på oppstart, har rask internett men likevel går det treigt å laste sider. Og brenneren er et kapittel for seg selv.

Endret av Havste
Lenke til kommentar

Du finner en venn som kan litt om pc og ber han/henne ta en titt ;) Det lønner seg ofte. Tipper det skulle gå an å få skiftet et par vifter og renske unna litt støv.

Den ser temmelig liten ut da, men jeg vil anbefale å kjøpe en ny pc! P4 med 512MB ram er ikke akkurat top notch ;) Det koster fort 400 for nye vifter. Vil du bli kvitt støyen helt så må du bytte kabinett og kjøpe deg en ordentlig cpu-kjøler. Igjen for å gjøre dette så burde du ha noe grep om hva du gjør.

Så det meste faller ned på at du må ha fysisk hjelp av noen. Du kjenner sikkert en eller annen som har vært borti noe sånt noe. Kvinnelig list er noe jeg savner når jeg prøver å overtale folk... ;)

Lenke til kommentar
Kvinnelig list er noe jeg savner når jeg prøver å overtale folk... ;)

haha, trodde du hadde pupper jeg "freonor". Nei da :p

Men som "freonor" sier her så kjenner du sikkert noen som kan hjelpe deg. Men du finner en helt grei pc idag for 2500-3500.-. Som er LANGT bedre enn den du ha nå. Så slipper du spørre noen eller koste på en gammel maskin noen store summer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...