Eldy Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei! Jeg får bare subwooferen og de to "hovedhøyttalerene" forran til å fungere. Sidehøyttalerene og midt høytaleren kommer det ingen lyd fra :S Hva kan være galt? Jeg har satt 5.1 surround i kontrollpanelet. Jeg bruker Windows 7, og har dette hovedkortet som jeg mener har innebygget lydkort?: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=435946 Hva mener dere kan være mulige feilkilder? Takk! Lenke til kommentar
pure_leno Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Jeg har også hatt det samme problemet i Windows 7 med høyttalerne du nevner, dog med et SoundMax-lydkort. For meg funket alle høyttalerne kun når jeg spilte et spill eller en video med 5.1-lyd. Løsningen på problemet var å aktivere "Sonic Focus Processing" under system settings for høyttaleren i Windows-kontrollpanel. Da fikk jeg surround-lyd i alle applikasjoner, som f.eks. iTunes og Spotify. Hvis du bare bruker de medfølgende lyd-driverne i W7 nå, ville jeg prøvd å laste ned Realtek sine drivere, som kanskje inneholder et kontrollpanel med flere innstillinger ala Soundmax sitt. Og jeg tar det for gitt at du har koblet til alle ledningene bak i lydkortet - ikke bare den grønne - og sjekket at alt er koblet riktig til bak på subwoofer-en? Endret 16. juni 2009 av pure_leno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå