Scoob911 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Lurer litt på hvor ødeleggende det er å kjøre på grusvei hvis en tenker at det kjøres i litt større hastigheter (ikke rally, men nok til at det spruter litt). Skader det understellet og spinne (framhjulstrekk), sladde og slikt? Dumt å ødelegge bilens verdi eller ødelegge understellet for å ha det litt morsomt Lenke til kommentar
Patience Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det sliter meget på understellet ja. Du bør nok basere deg på å understellsbehandle bilen ca hvert 3 år.. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Hva er en understellsbehandling og hva koster det? Bilen har gått ca 27 000km, og kanskje 10 av dem på grusvei Skal selge om et år, så tenkte litt på om det var veeldig ødeleggende og det er noe jeg absolutt ikke burde gjøre? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hvis du kjører på grusvei regelmessig, altså et par ganger i uka aller mer, så sliter det nok en del, men er det bare en sjelden gang i blant, så har det ikke så mye å bety, annet enn at bilen blir støvete. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Er ikke ofte nei, bare en sjelden gang i blant. Kan love deg at den ble støvete i dag. Sto inni en støvsky i ca 20 sek, så jo ingenting Men morsomt var det Det er godt mulig det er såppas sjeldent at det ikke har så stor betydning, har egentlig bare "lekt" meg på snø, men synes det var litt lenge å vente til vintern i dag Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Er ikke noe problem nei. Du har sikkert skvettlapper? Viss du er drit uheldig så kan det hende du slenger grus og drit opp på framskjermen i en sving.. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 en kollega av meg jobbet på toyota for noen år siden, og der var det en som kjørte mange mange mil på grusvei hver dag. han hadde faktisk slitt hull i kanalene pga all steinspruten, han hadde da selfølgelig kjørt den veien i mange år nå hører dette med til sjeldenhetene, men de fikk seg litt av en overaskelse Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Nå kjører jeg vel såppas lite på grus at jeg sikkert ikke trenger å være redd for å leke meg litt neste gang, etter hva dere sier Så takk for alle svar. Skal ha den på service om noen uker, så kan jo se om de finner noe morsomt under der (bare for sikkerthets skyld) Men hvordan går det med Rallybiler da? De må jo bli noe helt utrolig slitt under da?? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 En rallybil går jo ikke mange kilometerene i løpet av sitt liv da Men ja, noengang sett inni hjulkassene på en "pent" brukt rallybil? hehe Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Har nok ikke det nei Så enten må jeg bygge om bilen min til en 206WRC og kjøre litt heftig med den en liten stund, eller så må jeg bare finne noen bilder på the almighty interwebs. (liker egentlig den første ideen ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå