toba52 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) hei! noen som har tips til en 12 åring som meg til hvordan jeg kan tjene penger. jeg sparer til en gummibåt som koster 8000,- jeg har jobbet for mamma og pappa men jeg tjente så lite. jeg har tengt og ringe til rimi og spørre om jobb som ryddegutt. noen andre tips til hvordan en gutt på 12 år kan tjene godt med cash? tusen takk! Endret 16. juni 2009 av toba52 Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 mest sannsynlig ikke det du vil høre men: Neste sommer, når du har fylt 13, kan du ta lett arbeid som f.eks. avisbud, rydde- og pakkearbeid. Aldersgrensen for sommerjobben avhenger av type arbeid du får tilbud om. Som ryddehjelp i butikk må du være 13, men skal du sitte i kassa i en butikk som selger øl eller tobakk, må du være 18. http://www.ung.no/oss/aldersgrenser/jobb/11425.html Lenke til kommentar
cupcake Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Du har i teorien ikke lov til å jobbe før du blir 13, men det går nok greit om du tar småjobber for venner og familie som f.eks. gressklipping, vanne blomster for noen som er på ferie, barnepass, vaske huset hjemme, osv. Vær kreativ, spør foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og naboer om de trenger hjelp til noe i sommer lykke til 1 Lenke til kommentar
Karima Skrevet 27. april 2022 Del Skrevet 27. april 2022 (endret) Jeg vil sommer job jeg er 12 år Endret 27. april 2022 av Karima Jeg trenger peng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå