Bakitafrasnikaren Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Når ble det innført kveg i Australia? Jeg har hørt at det var i 1950-årene, men jeg synes dette er såpass usannsynlig at jeg ikke svelger det uten bekreftelse. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 HISTORY The first dairy cattle were brought to Australia by the First Fleet in 1788. Amongst their stores and provisions were seven cows, which were to provide dairy products for the colony and convict workers. Over six years, the cattle increased to sixty and by 1880, the number had risen to over 1 000. A large industry had grown from the small beginning. In 1820, supplies of milk, butter and cheese were supplied to New South Wales from Illawarra. Dairying began in Gippsland, Victoria, in 1836 with 155 cows. By 1891, there were over 400 000 cows. http://www.rochedalss.eq.edu.au/dairy.htm Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 26. juni 2009 Del Skrevet 26. juni 2009 Australia er verdens største eksportør av storfekjøtt. Tror du det bare skjer sånn plutselig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå