Oblivion Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Jeg kjøpte en Samsung 226BW, da denne hadde fått skryt av så å si alle de store hardware sidene. Jeg fikk også muligheten til å se skjermen i butikker og det var absolutt ingen ting å klage på. Men da jeg fikk skjermen hjem, så fikk jeg hakeslepp. Den var helt forferdelig! I ettertid, så har det vist seg at skjermen ble levert med tre forskjellige paneler (S, A og C) der C panelet er det desidert dårligste. Med min flaks, så var det selvfølgelig akkurat dette panelet jeg fikk. Jeg orker ikke mer av denne drittskjermen, så jeg vil nå ha noe som duger, men denne gangen er jeg ute etter en 26 eller 27” skjerm. Jeg vil ha en skjerm som har like bra eller bedre bilde enn 226BW med Samsung panel (S). Jeg hadde blitt veldig takknemlig hvis noen med god greie på paneler kunne gi meg noen gode råd. Jeg har så langt satt maks grensen til 5000 kroner. Endret 16. juni 2009 av Oblivion Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 LG W2600HP-BF Nokså alene på toppen i den størrelsen og prisklassen. Samme H-IPS panel som NEC 2690WUXi, med enklere innpakning, software og uten A-TW polarizer. Obs, ikke se på LG W2600H. Dem er helt like utenom denne har et ganske middelmådig TN-panel. Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg har vurdert den skjermen ja, virker som et bra valg. Men det er en ting jeg lurer på, hvor lyssterk er den? Jeg har en Dell 24" fra før av, men den er så lyssterk at jeg får hodepine. En annen ting er at den mangler HDMI, har dette noe å si? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Lang tråd her: http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1281813 Ytterpunktene til lysstyrken er fra 170 opp til 400 cd/m2 iflg et review det linkes til der. Vet ikke hva Dell opererer med, men 170 er nok litt høyt for min smak. (er nede på 0 brightness på min skjerm på kvelden, noe som visstnok skal være rundt 100) DVI til HDMI adapter er en enkel affære. Videosignalet i DVI og HDMI er identisk, så det er bare snakk om et adapter for å få plukken til å passe. Vet ikke hvor mange inputs det er og sånn, men det er en budsjett-modell, så jeg ville ikke forventet så mye. (samme panel fra f.eks NEC koster 2x prisen av denne) Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Jeg er redd for at 170 er litt drøyt. Alternativet er kanskje Samsung T260HD Rose black. Jeg vet at denne skjermen ikke har ips panel, men hvis den klarer å måle seg med Samsung 226BW (s panel)så burde den duge. Noen her som har testet denne skjermen? Endret 16. juni 2009 av Oblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå