toth Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Som tittelen spør; hvorfor ser ting mindre ut jo lenger unna de er? Nei. Som Lord-KGA sa. Lenger avstand til et objekt fører til at objektet dekker en mindre del av synsfeltet slik at mindre lys fra objektet reflekteres til øyet. *Diverse meget informative paint-illustrasjoner og forklaringer følger, og tråden er således egentlig løst* Deretter: I tillegg er ikke jordens overflate flat, så jo lengre unna noe er, jo mer vil bli dekket av krummingen av jordens overflate. I tillegg er ikke jordens overflate flat, så jo lengre unna noe er, jo mer vil bli dekket av krummingen av jordens overflate. Her lo jeg allerede hardt, så kom det et lite humr til rett under: I tillegg er ikke jordens overflate flat, så jo lengre unna noe er, jo mer vil bli dekket av krummingen av jordens overflate. Endret 16. juni 2009 av toth Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Vurderte sjølv å leggje denne ut her, da den er utruleg morosam! Personleg så pleier eg sjeldan le av noko på internettet, men dette var eit unntak. Digger berre utrykket på han fyrste, det har ein utruleg "No shit, sherlock" - utstrålning. Spesielt morosamt i sin originale kontekst, men eg trur det duger bra som gullkorn. Endret 16. juni 2009 av JarlG Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Enig, veldig mye bedre i originalkonteksten, så folk bør nok bruke litt av de små grå, så skjønner de fort hvilken kategori dette ligger i Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 1. juli 2009 Del Skrevet 1. juli 2009 (endret) Haha, "jordens overflate er ikkje flat". Også eit objekt som står på ein rett flate vil sjå mindre ut når han er lengre unna. Endret 1. juli 2009 av Zarac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå