Gå til innhold

Fotomanipulering hos fotograf

Anbefalte innlegg

Er det mulig å ta bilde hos fotografen, men så forandre bakgrunnen bak? F.eks man tar et bilde hos fotografen med en helt vanlig bakgrunn. Imidlertid etterpå skifter man bildet slik at det ser ut som om man er i jungelen, New York etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da må det i såfall være avtalt og godkjent på forhånd.

Meg bekjent har de fleste profesjonelle fotografer vondt for å tillate at du tar med hans verk hjem og "ødelegger" det.

Må nesten bare høre, men bedre å få en venn til å ta bilder av en foran en hvit bakgrunn da.

Lenke til kommentar
Er vel bedre å velge en grønn bakgrunn, og unngå å ha på grønne klær. På samme måte som de gjør greenscreen på film.

Er vel større sjans for å få hvitnyanser i et normalt bilde enn grønne...

-C-

Samme hvilken farge da, så lenge den er ensfarget for enklest å klippe ut personen/objektet man vil ha ut av bildet.

Grønn, Hvit eller sort er ikke noe bedre eller dårligere enn andre så lenge fotografen eksponerer riktig.

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på personen du skal klippe ut. Har du feks en mørkhåra person er det usaklig mye lettere med en helt hvit bakgrunn (pga multiply blendmode), men har du en lyshåra person er det såklart ikke helt enkelt å skille håret fra bakgrunnen =)

Bruker oftest en helt nøytral grå om det ikke er mørkt hår etc.

Lenke til kommentar
Hva hvis man bare får en fotograf til forandre bakgrunnen hvor bildet tas? Altså at man bytter bakgrunn fra den hvite vanlige til en *jungel* bakgrunn;D

Er sikker mange som tilbyr slikt nå ja, men om det er direkte billig tviler jeg vel på.

Er det noen spesiell grunn til at du trenger bilder tatt av en fotograf, eller er det mangel på kunnskapen om hvordan det gjøres det står på?

Det å klippe ut et menneske og lime inn i en annen bakgrunn er ikke vanskelig om man setter av en time eller to og ser noen tutorials på hvordan det gjøres.

Mye hjelp kan man få av folk her på forumet om du har bakgrunnen og bildet også ;)

Lenke til kommentar
Hva hvis man bare får en fotograf til forandre bakgrunnen hvor bildet tas? Altså at man bytter bakgrunn fra den hvite vanlige til en *jungel* bakgrunn;D

Er sikker mange som tilbyr slikt nå ja, men om det er direkte billig tviler jeg vel på.

Det med prisen går bra, hvilke fotografer i Oslo kan gjøre dette?

Lenke til kommentar

Det med prisen går bra, hvilke fotografer i Oslo kan gjøre dette?

Stort sett alle hvis prisen ikke er noe problem ;)

Lenke til kommentar

Der jeg jobber for øyeblikket tar vi 250,- per ti minutt for photoshop jobb. En composite tar meg ca 3 - 5 timer. 10 timer om håret er litt ekkelt osv. Så hadde nok runda endel ned om en kunde hadde spurt, men tenker meg det hadde blitt ganske mye uansett.

Mao, ikke noe som er spesielt salgbart til vanlige kunder for de fleste. Så regn med å bruk endel penger om du skal ha gjort en veldig god jobb, ihvertfall. ;=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...