Erlend85 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei! Jeg hadde nettopp Fysikk 2, og der får jeg et halvt mer poeng enn for 3kj! Jeg tror fysikken går i boks. Teoretisk sett burde vel fysikk være værre?! Jeg fikk 2 i 2kj! Egentlig.. lurer jeg bare på om 3kj er vanskelig som privatist, hva kan jeg forvente meg? Hva med forsøk. I fysikken var det ingen forsøk selv om det sto muntlig/praktisk! Har en sterk følelse av at jeg virkelig burde kunne 2kj-en min før jeg begir meg ut på dette eventyret... enig? Takker for alle tanker og svar Lenke til kommentar
g00000ne Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Hei! Jeg hadde nettopp Fysikk 2, og der får jeg et halvt mer poeng enn for 3kj! Jeg tror fysikken går i boks. Teoretisk sett burde vel fysikk være værre?! Jeg fikk 2 i 2kj! Egentlig.. lurer jeg bare på om 3kj er vanskelig som privatist, hva kan jeg forvente meg? Hva med forsøk. I fysikken var det ingen forsøk selv om det sto muntlig/praktisk! Har en sterk følelse av at jeg virkelig burde kunne 2kj-en min før jeg begir meg ut på dette eventyret... enig? Takker for alle tanker og svar 3kj bygger mye på 2kj. Er MYE repitisjon, så man trenger ikke være noen racer i 2kj. Jeg hadde selv en treer, men klarte fint en femmer i år i 3kj. Det viktigste er faktisk å sette seg inn i det helt grunnleggende; kunne bruke periodesystemet, regne med mol, navnsetting, bruk av tabell, kjenne til forbindelser o.l. I tillegg kommer det litt mer "puggestoff" i 3kj, som man fint kan lære uten å egentlig forstå kjemien så veldig godt. EDIT: jeg snakker om den nye kjemien, som vel kalles kjemi 1 og kjemi 2 (gamle 3kj blir nye kjemi 2) Endret 16. juni 2009 av j1m Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Kj2 er lett hvis du gjør en real innsats. Men fikk du en 3'er som elev i vg2, styker du nok som privatist i vg3. Til J1m: Er nok ikke mange som gjør det bedre i Kj2 enn Kj1, godt jobba Endret 16. juni 2009 av runesole Lenke til kommentar
GeO Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hvis det er snakk om 2KJ og 3KJ (dvs. de «gamle» fagene), så er 3KJ egentlig bare 2KJ med mer av alt. At det er en fordel å kunne sakene sine fra 2KJ før du går løs på 3KJ er greit nok, men personlig opplevde jeg at 3KJ gav mer dybde og forståelse slik at det var først da at alt virkelig falt på plass. Your mileage may vary, som de sier i statene. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Er de samme fagen ja, men Kj2 er mye mer dyptgående enn kj1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå