MortenGj Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei. Først av alt vil jeg bare si at jeg ikke visste helt hvilken kategori JSP går under men satser på at java er noenlunde riktig. Jeg prøver å lage en nettbasert timeliste. Jeg har laget et skjema i HTML og tar i mot dette vha JSP som lagrer det i en database. Dette fungerer greit ved få input(tekst) felt. Jeg generer og skriver ut tabellen ved hjelp av for-løkker, men får ikke til å endre navnet på ruten underveis. Kode for å fylle inn tabellen er som følger : for (int i=1;i<dager.length;i++){ for (int j=1;j<dager[0].length;j++){ dager[i][j] = "<input type=\"text\" name=\"tall\" size = \"2\" />"; } } Det er altså name="XXXXX" jeg har lyst å inkrementere eller finne en annen måte på å gjøre hver rute individuell. Jeg vet at jeg kan skrive hele tabellen i HTML, men dette ser jeg helst at jeg slipper. Vil også helst fortsette å benytte JSP siden jeg kjenner til det fra før. Håper dere kan hjelpe meg. På forhånd takk! -Morten Gj Lenke til kommentar
___ Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei. Først av alt vil jeg bare si at jeg ikke visste helt hvilken kategori JSP går under men satser på at java er noenlunde riktig. Jeg prøver å lage en nettbasert timeliste. Jeg har laget et skjema i HTML og tar i mot dette vha JSP som lagrer det i en database. Dette fungerer greit ved få input(tekst) felt. Jeg generer og skriver ut tabellen ved hjelp av for-løkker, men får ikke til å endre navnet på ruten underveis. Kode for å fylle inn tabellen er som følger : for (int i=1;i<dager.length;i++){ for (int j=1;j<dager[0].length;j++){ dager[i][j] = "<input type=\"text\" name=\"tall\" size = \"2\" />"; } } Det er altså name="XXXXX" jeg har lyst å inkrementere eller finne en annen måte på å gjøre hver rute individuell. Jeg vet at jeg kan skrive hele tabellen i HTML, men dette ser jeg helst at jeg slipper. Vil også helst fortsette å benytte JSP siden jeg kjenner til det fra før. Håper dere kan hjelpe meg. På forhånd takk! -Morten Gj Jeg ser ikke noe JSP-kode i eksempelet ditt. I hvilken kontekst bruker du løkka? Uanset, det er jo veldig lett å slenge inn en variabel i strengen, slik: for (int i=1;i<dager.length;i++){ for (int j=1;j<dager[0].length;j++){ dager[i][j] = "<input type=\"text\" name=\"" + variabel + "\" size = \"2\" />"; } } Werner Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Uffa.. Det var så enkelt ja! Tusen takk for hjelpen! Det var det jeg trengte Takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå