Sholo Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg planlegger å oppgradere mitt aktuelle system, men har vært ute av markedet de siste 4-5 årene. Jeg har kabinett, disker og 500w strømforsyning, men må oppgradere resten. Jeg ønsker en maskin som fungerer bra med CS4, hovedsaklig Photoshop, Lightroom og Illustrator. Ellers ingen spilling eller multimedia. Noen anbefalinger? Billige hovedkort? duo eller quad? Minne? Takker Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 2 kjerners holder vel om du kjøper et Nvidia skjermkort, siden de er i stand til og ta mesteparten av belastningen av prossesoren. Lenke til kommentar
Sholo Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 2 kjerners holder vel om du kjøper et Nvidia skjermkort, siden de er i stand til og ta mesteparten av belastningen av prossesoren. Det visste jeg ikke. Jeg har et 6600 som står i nå og hadde tenkt å beholde det, men om det lønner seg å legge litt mer i et skjermkort fremfor CPU så må jeg kanskje gjøre det? Lenke til kommentar
csmaster65 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 2 kjerners holder vel om du kjøper et Nvidia skjermkort, siden de er i stand til og ta mesteparten av belastningen av prossesoren. Det visste jeg ikke. Jeg har et 6600 som står i nå og hadde tenkt å beholde det, men om det lønner seg å legge litt mer i et skjermkort fremfor CPU så må jeg kanskje gjøre det? Her er en demo: Men jeg merker det selv i photoshop når jeg skal lime sammen flere små bilder til et stort panorama. Jeg prøvde og skru av skjermkort-rendering og det gikk relativt tregere. Bruker foresten et 9800 gtx kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå