Gå til innhold

Avinnstalere office - Forsvinner mailer?


Anbefalte innlegg

(Tror denne er plassert feil, så moderator, flytt tråden til rett sted. Takk)

 

Heisann

 

 

Har skjedd noe med office pakken min som gjør at jeg ikke får åpnet word, excel. Mens Outlook funker. Men viss jeg bare tar å avinnstalerere hele officepakken og innstalerer på nytt. Vil mine gamle mailer inn og ut fortsatt ligge der, eller må jeg sikkerhetskopiere dem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Tror denne er plassert feil, så moderator, flytt tråden til rett sted. Takk)

 

Heisann

 

 

Har skjedd noe med office pakken min som gjør at jeg ikke får åpnet word, excel. Mens Outlook funker. Men viss jeg bare tar å avinnstalerere hele officepakken og innstalerer på nytt. Vil mine gamle mailer inn og ut fortsatt ligge der, eller må jeg sikkerhetskopiere dem?

Så vit jeg vet vil de gamle mailene bli slettet. Derfor anbefaler jeg at du sikkerhetskopierer dem. Dette er mulig fra Outlook. Bare klikk Fil>importer og ekspoter.

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hvilken type mailserver den er koblet mot. Er det f.eks. en pop3-server vil det slettes, i motsetning til ihvertfall imap og exchange om jeg ikke tar feil.

 

Om du vil ha backup uansett ligger filene på

X:\(Users/Documents and Settings)\<username>\(lokale innstillinger/local settings)\(programdata/application data)\Microsoft\Outlook\

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Det kommer helt ann på hvilken type mailserver den er koblet mot. Er det f.eks. en pop3-server vil det slettes, i motsetning til ihvertfall imap og exchange om jeg ikke tar feil.

 

Om du vil ha backup uansett ligger filene på

X:\(Users/Documents and Settings)\<username>\(lokale innstillinger/local settings)\(programdata/application data)\Microsoft\Outlook\

Stemmer det ja, men jeg har valgt på kontoinstillinger at outlook skal beholde en kopi på serveren. Jeg bruker

POP3. Liker tanken på at jeg altid har en backup på min nettlevrandørs server. Har 1GB plass der så det holder til et par 10 000 eposter.

Lenke til kommentar

Pst-filen som inneholder all e-post og andre Outlook-elementer blir /ikke/ slettet om du avinstallerer Outlook. Det samme gjelder de øvrige filene som hører til dine personlige innstillinger i Outlook, samt registeroppføringene som inneholder kontoinnstillingene. De andre tar altså feil.

 

Det er heller ikke noe godt tips å hverken eksporterer eller importere en komplett PST-fil med tanke på backup (det kan være nyttig i helt spesielle situasjoner men da må du vite hva du gjør). Du vil miste en del data samt risikere å ødelegge e-post-profilen din.

 

Å av/re-installere Office hjelper aldri om du ikke samtidig rydder i registeret og sletter eventuelle problemfiler (korrupte maler etc.). Det er bedre om du forteller hvilken versjon du har av Office (språk og versjonsnummer), hva som skjer når du starter Excel og Word, om det skjer både når du åpner programmene direkte og når du dobbeltklikker på en Excel- eller Word-fil. Når du har fortalt det kan vi komme med noen flere tips til hva du kan forsøke.

Lenke til kommentar
Pst-filen som inneholder all e-post og andre Outlook-elementer blir /ikke/ slettet om du avinstallerer Outlook. Det samme gjelder de øvrige filene som hører til dine personlige innstillinger i Outlook, samt registeroppføringene som inneholder kontoinnstillingene. De andre tar altså feil.

 

Det er heller ikke noe godt tips å hverken eksporterer eller importere en komplett PST-fil med tanke på backup (det kan være nyttig i helt spesielle situasjoner men da må du vite hva du gjør). Du vil miste en del data samt risikere å ødelegge e-post-profilen din.

 

Å av/re-installere Office hjelper aldri om du ikke samtidig rydder i registeret og sletter eventuelle problemfiler (korrupte maler etc.). Det er bedre om du forteller hvilken versjon du har av Office (språk og versjonsnummer), hva som skjer når du starter Excel og Word, om det skjer både når du åpner programmene direkte og når du dobbeltklikker på en Excel- eller Word-fil. Når du har fortalt det kan vi komme med noen flere tips til hva du kan forsøke.

 

 

Eg har Office XP Standard Edition. Litt gammel, men. Office10 er det vel.

Kan vel og meddele at dette problemet oppstod når eg avinnstalerte office 2007 frå maskina her. Den var ikkje godkjent og eg fann ut at eg ikkje hadde bruk for den. Men uansett er jo problemet her fortsatt. Outlook fungerer, merkelig nok. Det kommer slike feilmelding som under, men det er bare å trykke avbryt i tide. Så funker Outlook. Men men.

 

Sånn skjer når eg opnar office:

 

post-95375-1245653370_thumb.jpg

 

post-95375-1245653376_thumb.jpg

 

Dette skjer om eg tar OK.

post-95375-1245653380_thumb.jpg

 

Dette skjer om eg krysser den ut:

post-95375-1245653384_thumb.jpg

 

Og tilslutt:

post-95375-1245653388.jpg

 

Nokon som veit kva eg må gjere for å få orden på officepakken min? Har desverre tulla bort innstalasjons cden.

 

Takkar for svar :D

Endret av Granberg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...