Børge Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei, Er det flere som har kjøpt denne GPS'ene fra MAMOZ i går?? Det er tydelig at et større antall av disse ikke fungerer. Jeg har vært i kontakt med Jensen Scandinavia som var overrasket over at jeg var tredje som ringte med dette problemet. (Gps sync og satelittmottak fungerer ikke). De skulle evt. komme tilbake... Lite informasjon og jeg lurer bare på hvor mange andre som sitter med en ubrukelig GPS for tiden? mvh B Lenke til kommentar
tibbie Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Sitter med akkurat samme problemet, har sittet idag å prøvd å få den til å funke, men det vil seg bare ikke. Den finner uansett ut at jeg "er" i Stokholm. Så dette må Mamoz ordne opp i så raskt som mulig! I tillegg står ikke denne GPSen oppført noe sted på Jensen sine sider, jeg tenkte jeg kunne prøve å oppdatere firmware selv, men det er ikke noe som heter 400W der... Endret 16. juni 2009 av tibbie Lenke til kommentar
c100supercub Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg er også en av dere. Fikk opplyst hos Mamoz at det skulle legges ut oppdatering fra Jensen før helga. Han regnet med at det ble sendt ut beskjed pr. e-post til de som hadde kjøpt denne. Lenke til kommentar
Børge Skrevet 18. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2009 Jeg er også en av dere. Fikk opplyst hos Mamoz at det skulle legges ut oppdatering fra Jensen før helga. Han regnet med at det ble sendt ut beskjed pr. e-post til de som hadde kjøpt denne. Tja, ta ikke det mamoz sier veldig alvorlig, en dag har nå blitt til fire dager, fire kan fort bli til fler. Fikk svar fra Jensen i dag som sier følgende: Vi beklager at du opplever problemer i bruk av din Nav:Link 400w. Vi i Jensen Scandinavia er alltid fokusert på å utvikle brukervennlige produkter med høy kvalitet. Likevel kan det oppstår situasjoner der feil skjer. Dessverre har vi oppdaget en programvarefeil som er relatert til GPS-mottageren som er brukt i vår Nav:Link 400w. Denne feilen fører til at satellittsignalene ikke blir registrert på riktig måte og Nav:Link 400w ikke kan bestemme posisjon. Problemstillingen er global og berører alle GPS-enheter i markedet som benytter GPS-mottageren fra denne produsenten. Vi i Jensen Scandinavia har satt høyeste prioritet på å løse problemet og vi jobber nå intenst med å finne en raskt og brukervennlig løsning. Vi er overbevist om at en løsningen vil være tilgjengelig om kort tid og vi vil informere om dette på våre internett sider under www.jensenscandinavia.com . Samtidig vil vi sende ut informasjon direkte til dere som har tatt kontakt med oss. Vi får håpe det løser seg snarlig, men fryktelig irriterende å være på reise uten fungerende GPS. Tillitssvekkende at Jensen ikke klare rydde opp i dette prompte, for ikke snakke om elendig kvalitetskontroll. Dette berører ALLE 400W sier de, er det noen som har fungerende 400W gps'er mon tro? Ansatt ved Mamoz fortalte meg at dette problemet kun forekom på noen GPS'er (Mamoz-ansatte er generelt gode på gjetteleker...) Lenke til kommentar
oysandr Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Det er jammen ikke lett å være selger heller når man stadig får feil/dårlig informasjon, faktisk Lenke til kommentar
Børge Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 Det er jammen ikke lett å være selger heller når man stadig får feil/dårlig informasjon, faktisk Noe nytt da? Når får vi fungerende GPS'er??? Lenke til kommentar
oysandr Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Det er jammen ikke lett å være selger heller når man stadig får feil/dårlig informasjon, faktisk Noe nytt da? Når får vi fungerende GPS'er??? Prøv å skru den på, tilsynelatende virker de plutselig, kjekt, ingen vet hvorfor, og ingen vil si hvorfor.. Lenke til kommentar
c100supercub Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hei igjen. Ringte Jensen Scaninavia Support i dag og det var ikke noe nytt i saken. Etter at jeg snakket med de "tok jeg en runde rundt i menyene" igjen med den forandringen at jeg satte ned bakgrunnsbelysningen for natt til ca. midt på "glideren". Når jeg errer hvert kom tilbake til kartet, så var plutselig alt OK med "masse" satelitter og riktig posisjon. Har siden kjørt ca 11-12 mil og den fungerer som bare det. Lenke til kommentar
Børge Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Hei igjen.Ringte Jensen Scaninavia Support i dag og det var ikke noe nytt i saken. Etter at jeg snakket med de "tok jeg en runde rundt i menyene" igjen med den forandringen at jeg satte ned bakgrunnsbelysningen for natt til ca. midt på "glideren". Når jeg errer hvert kom tilbake til kartet, så var plutselig alt OK med "masse" satelitter og riktig posisjon. Har siden kjørt ca 11-12 mil og den fungerer som bare det. Ja, dette var rare greier. Skrudde min på i dag og etter to minutter viste den korrekt posisjon. Det som ikke fungerer er klokka. GPS klarer ikke å synkronisere mot GPS klokken. Starter på kl: 1200, hver gang jeg slar av/på GPS. Ja, ja så langt kan jeg i alle fall bruke den! Lenke til kommentar
Børge Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) Bugs: 1. Har noen funnet de norsk bokstavene (æ,ø,å) når man skal f.eks søke "Østre Berg"? 2. Har noen problem med at tiden til GPS ikke angis? (Blankt hos meg, samt at klokke resettes til 1200 for hver gang jeg restarter GPS) 3. Har noen fått fotoboksvarslingen til å fungere? (Har installert, ok huket av for "fartskameraadvarsel" uten at den reagerer på noen fotobokser. 4. Vet noen om man må kjøpe nytt kart for å få oppdatert kartene. Kart for Norge er datert 2008.10, men mangler endel bensinstasjoner som f.eks. Statoil Tunga. Mvh Børge Endret 24. juni 2009 av Børge Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Jeg har også en del problemer med produktet, noe av det samme som du nevner Børge. 1.Får ikke bort klikkelyden som kommer hver gang man trykker på skjermen. 2.Får ikke til varsel om fotoboks til å fungere. 3.ÆØÅ finnes ikke, men den forstår O istedet for Ø, har ikke prøvd med ÆÅ 4.Mange feil på kart, selv om de veiene, tunnelene og rundkjøringene har eksistert lenge før kartdato. 5.Det er også en del skrivefeil i menyene, f.eks Navigaring. Jeg har sendt e-post til Jensen om noe av dette og fått følgende svar: Ser ut som klikkelyden ikke lar seg slå av. Skal sjekke ut det når rette person er tilbake etter ferien. Blir nok en oppdatering som må til. Når det gjelder fotobokser så fungerer ikke det programmet som ligger på vår hjemmeside til NL400w. Det som ligger der nå er for en eldre modell. Jeg driver å endrer hjemmesiden nå, slik at det blir lagt ut info om NL400W også. Forrøverig kan jeg fortelle at nå er det mulig å kjøpe oppdatering til kartverk/fotobokser og annet på NL400w via tjeneste på www.naviextras.com Det foregår ved at du laster ned et program som du må installere, deretter kobler du GPS til pc med USB kabel. Deretter må du registrere deg på siden for å kunne se hvilke kart du kan oppdatere til osv. Vennlig hilsen Txxxxxxxxxxx Datatekniker JensenScandinavia AS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå