Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil med bra Hk / vekt ratio

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er på utkikk etter bil. Har lyst på noe som beveger seg litt, litt mer enn en standard 1.6 golf i hvert fall. Har et noe begrenset budskjett, grunnet studenttilværelsen. Ser etter en bil til 20-25 000, men kan gjerne påregne noen tusen i reperasjoner, det er bare artig. Er altså ute etter en liten bil som har relativt kraftig motor. Tenker i klassen GTI ol. Har sett på de fleste mindre biler (323. 302, corsa, polo, golf mm.) og det ligger enkelte "perler" med sterkere motor, men det er veldig vanskelig å finne et eksemplar som kan være et kupp (naturlig nok). Har sett noen eksemplarer av golf vr6 til rundt 25k som trenger en del service. Hvordan er det å skaffe deler og mekke på disse?

Ble kanskje litt svada dette, men hvis noen skjønner hva jeg er på utkikk etter tar jeg gjerne imot tips :). Ønsker selvfølgelig en bil som, sett at den ikke kraftig angrepet av rust ol, er av bra kvalitet og relativt enkel å fikse og skaffe deler til.

Mvh. Andreas :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beløpet du har satt av er for lite til å finne noen ordentlige perler. Du kan banne på at en Golf med VR6 til 25.000 er skakk-kjørt eller eventuelt ikke godkjent. Skal du ha noe med ordentlig godt vekt/effekt-forhold må du opp mye i pris, Lotus Elise / Opel Speedster er alternativene da. Du har også VW Polo / Seat Ibiza med 1,8T som kan bli ganske spreke med litt modifiseringer, men det blir nok en del over 25.000 det også.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Mange bra forslag der ja. e28 var bilen jeg siktet meg inn på sist gang jeg var på leiting, men fant ut at jeg ikke hadde råd den gangen. Må nok vurdere bmw denne gangen merker jeg. En 3- eller 5 serie med rekkesekser frister veldig.

Er egentlig ikke redd for gamle biler, bare de er i nogenlunde god stand og ikke minst har lite rust.

Lenke til kommentar

Til det budsjettet der ville jeg sett etter Peugeot 205 GTi 1,9 fra 1987-90. Dvs uten katalysator. 130 HK litt under 900 kg. Handling-messig er disse skarpere enn Golf GTi og Kadett GSi, og med unntak av GSi 16v har de bedre HK/KG. Ellers så Ritmo Abarthen spennende ut. Kun 28 stk ble tatt inn av disse før ansiktsløftinga (mye styggere!) kom.

Tror nok G60 er utenfor budsjettet ditt hvis du skal ha en som er nogenlunde i stand.

Lenke til kommentar

Hvis det er som du sier er det jo litt rart at franske bilmerker har overlevd i så mange år. Er utsagnet basert på egen erfaring eller noe du har hørt? Riktignok har noen modeller ikke vært mye å skryte av driftsmessig, men det er et stykke til "alle franske biler suger".

Lenke til kommentar

Kjenner noen familier der det ikke er snakk om noe annet enn

Peugeot fordet de er fornøyde..

Er en kar litt utafor byen som ALDRI har hatt noe annet en Citroen,

også fordet han er knallfornøyd sammenlignet med hva andre har hatt,

så din påstand får være din påstand, men da syns jeg du kan skrive

at det er din mening hvis det du sier der er ditt beste argument..

Alle har gode og dårlige modeller til tider.

Forresten så er alle mannfolk ubrukelige :dontgetit:

Lenke til kommentar
Forresten så er alle mannfolk ubrukelige :dontgetit:

det tror jeg du skulle angret på å si hviss du fikk feil med bilen og kom på et verksted å skulle hatt noe fikset ^^

Den der var kanskje litt for vanskelig å forstå for deg hahaa?

Jeg har forresten hatt 6 franske biler. Ingen av de var crap, og ingen av de hadde flere feil enn andre biler jeg har hatt. Ergo er din påstand usann. 205 GTi ble i sin tid beskrevet av en samlet internasjonal motorpresse som den kvasseste GTi bilen på markedet, og fremdeles omskrives den med lengsel. Jeg har hatt tre, og det var aldri noe tull, selv om jeg husker at jeg måtte skifte en clips på den ene vindusviskeren på en av dem en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...