Gå til innhold

Hvordan ha fyll i donuts, boller og lignende?

Anbefalte innlegg

hei, jeg er en spirende kokk, som dessverre har fokusert for mye på varmmat, og glemt det store kapitlet med baking.

idag skal jeg derfor bake donuts, fordi det er godt! og da lurer jeg på:

Hvordan får man inn det fyllet man kan fylle donuts med? jeg planlegger å fylle dem med jordbærsyltetøy, men har ikke aning om hvordan man får det inn i donutsene...

hjelp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en venn nevnte sprøyta, men jeg har ikke :(

men okey, jeg kan bake ut små emner, dra dem skikkelig ut slik at de blir brede, legge fyll i midten, og pakke deigen rundt fyllet...slik vil jeg oppnå en bollelignende substans med fyll inni! smart! takk!

også har jeg ett spørsmål til!

igår, når jeg laga en prøvedeig med donutsdeigen, bare for å sjekke smak (ble veldig bra på smak), så trakk donutsa seg sammen og ble som tykke rundstykker.

donuts skal jo være lange og flate, jeg lager de uten hull i midten.

hvordan hindrer jeg dette?

Lenke til kommentar
en venn nevnte sprøyta, men jeg har ikke :(

men okey, jeg kan bake ut små emner, dra dem skikkelig ut slik at de blir brede, legge fyll i midten, og pakke deigen rundt fyllet...slik vil jeg oppnå en bollelignende substans med fyll inni! smart! takk!

Ikke pakk deigen rundt fyllet, ha fyll på halvparten av emnene og legg resten av emnene oppå.

Lenke til kommentar

donutsene, med fyll, uten hull, ble tykkere enn de med hull, og ble dermed rå i midten.

donutsene med hull i midten, derimot, med glasur på toppen, de fikk jeg til idag, og de smaker fantastisk!

jeg har prøvd meg fram en del, fra ingredienser til deig, underveis, og fram til frityrsteking. og idag fikk jeg det til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...