LøperFraVevelstad Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 hei, jeg er en spirende kokk, som dessverre har fokusert for mye på varmmat, og glemt det store kapitlet med baking. idag skal jeg derfor bake donuts, fordi det er godt! og da lurer jeg på: Hvordan får man inn det fyllet man kan fylle donuts med? jeg planlegger å fylle dem med jordbærsyltetøy, men har ikke aning om hvordan man får det inn i donutsene... hjelp? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Smultringer er det nok mest vanlig å bruke ei sprøyte til å fylle sidan smultringer og spesielt smultboller er porøse og lette å fylle på den måten. Om fyllet kan steikast så kan du også i enkelte tilfeller berre pakke deigen rundt fyllet. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 en venn nevnte sprøyta, men jeg har ikke men okey, jeg kan bake ut små emner, dra dem skikkelig ut slik at de blir brede, legge fyll i midten, og pakke deigen rundt fyllet...slik vil jeg oppnå en bollelignende substans med fyll inni! smart! takk! også har jeg ett spørsmål til! igår, når jeg laga en prøvedeig med donutsdeigen, bare for å sjekke smak (ble veldig bra på smak), så trakk donutsa seg sammen og ble som tykke rundstykker. donuts skal jo være lange og flate, jeg lager de uten hull i midten. hvordan hindrer jeg dette? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det veit eg dessverre ikkje. Og sprøyte kan kjøpast f.eks på apotek. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 lange og flate donuts? javvel, nytt for meg.. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 en venn nevnte sprøyta, men jeg har ikke men okey, jeg kan bake ut små emner, dra dem skikkelig ut slik at de blir brede, legge fyll i midten, og pakke deigen rundt fyllet...slik vil jeg oppnå en bollelignende substans med fyll inni! smart! takk! Ikke pakk deigen rundt fyllet, ha fyll på halvparten av emnene og legg resten av emnene oppå. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 beklager, ElendiG ordlegging der. donutsene jeg lager er ganske tykke, og litt rund, uten hull i midten. jeg så slike donuts-varianter i syden, og de var fantastiske! akkurat som vanlig donuts, bare noe tykkere og hadde ikke hull i midten. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 de er ikke så store som donuts.. og prøv å lag dem selv så store så skal du se at resultattet ikke blir så bra Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 24. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2009 donutsene, med fyll, uten hull, ble tykkere enn de med hull, og ble dermed rå i midten. donutsene med hull i midten, derimot, med glasur på toppen, de fikk jeg til idag, og de smaker fantastisk! jeg har prøvd meg fram en del, fra ingredienser til deig, underveis, og fram til frityrsteking. og idag fikk jeg det til! Lenke til kommentar
toazty Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 nice.. det er så forbanna godt å lage slike ting selv.. farlig godt.. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 nice.. det er så forbanna godt å lage slike ting selv.. farlig godt.. farlig er ordet! de falt i smak hos bestemor + noen kompiser, så dette ser bra ut men det blir ikke masseproduksjonstema med en gang, akkurat da:P prøver å leve sunt da så da kan man jo spørre seg: "var dette så lurt?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå