Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilentusiast som misliker biler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ble til at jeg foretrakk å kjøre Golf 1 Cab fordi denne hadde manuell kasse. Vet det er mange som kommer til å være uenig med meg her, men dette er en av mine andre sære greier.

Syns ikke dette er rart i det hele tatt, når du hadde et slikt mesterverk av tysk ingeniørkunst ;) (Selvom jeg foretrekker tak.)

Automat blir aldri moro i mine øyne. Og vil forresten påstå at det har noe med bilentusiasme å gjøre at du foretrekker å kjøre bil, og ikke bare styre.

Lenke til kommentar

Jeg har den samme greia med automat, men også mtp. elektronikk..

Automat: Kjempefint når man skal langt på motorvei i f.eks en 7-serie med CC,

inget annet..

Biler som har f.eks antispinn, stabilitetskontroll o.l det ikke er mulig å

kutte _helt_ ut, ikke noe for meg..

Lenke til kommentar
Må bare nevne til TS her at jeg har vært heldig nok til å se en Ultima GTR i her i hjembyen, nærmere bestemt denne ultimaen.

Fy f*** for en lyd den bilen har på tomgang.

Fyyyyyyyyyyyyyy f..... Jeg begyner nesten å gråte av misunnelse! Hvem ville ikke gitt sin venstre arm for å få se en slik bil i levende live? Utrolig at det har vært en slik på norsk jord! Takk for at du delte dette!

Det ble til at jeg foretrakk å kjøre Golf 1 Cab fordi denne hadde manuell kasse. Vet det er mange som kommer til å være uenig med meg her, men dette er en av mine andre sære greier.

Syns ikke dette er rart i det hele tatt, når du hadde et slikt mesterverk av tysk ingeniørkunst ;) (Selvom jeg foretrekker tak.)

Automat blir aldri moro i mine øyne. Og vil forresten påstå at det har noe med bilentusiasme å gjøre at du foretrekker å kjøre bil, og ikke bare styre.

Godt å få litt støtte her! Kan på en måte forstå motstand mot å kjøre åpent med tanke på at chassiset blir svakere, og at de blir tyngre. Jeg veier dette opp mot at fartsopplevelsen er større når en kjører åpent, og for meg blir opplevelsen av fart litt viktigere enn ren fart. Dette er også begrunnelsen for min fasinasjon for Morgan. Fantastisk fartsopplevelse!

Vurderte å sveise fast dørene på golfen for å stive opp karosseriet, men det ble med tanken. Det hører jo med til historien at jeg hadde denne bilen i California, og den sto ALLTID åpen. Regn eller ikke. Den hadde vanntette seter, og drillen sørget for drenering av regnvann fra gulvet. Hvis det regnet dro jeg bare over setene med pusseskinn, og holdt meg stort sett tørr over 40 km/t (hatet lyskryss!). Jeg tenkte at jeg kunne bare stege over dørkarmen a-la Caterham. Men så hadde jo litt i bakhodet at jeg skulle selge bilen etterpå, så det ble ikke noe av. Muligens feil avgjørelse...

Jeg har den samme greia med automat, men også mtp. elektronikk..

Automat: Kjempefint når man skal langt på motorvei i f.eks en 7-serie med CC,

inget annet..

Biler som har f.eks antispinn, stabilitetskontroll o.l det ikke er mulig å

kutte _helt_ ut, ikke noe for meg..

Er så enig så enig!!! Antispinn, stabilitetskontroll, ja til og med ABS er jeg motstander av. Men ser ut til at det slaget er tapt. Når det gjelder ABS er det jo tapt for lenge siden. Jeg vil være fører av bilen min, og jeg alene (ikke Microsoft! Hmmm, virus på ESP-en er sikkert spennende...)

Dessuten hvordan oppleve gleden ved å perfeksjonere Heel-and-toing teknikken sin i en automat-bil???

Lenke til kommentar

La sjåfører være sjåfører, jeg vil ikke være noen "pilot" som

sjekker at autopiloten har det den trenger for å bringe meg dit jeg skal!

ABS er på en måte greit, men alle "hjelpemidler" skal etter min mening

være mulig å skru 100% av..

Har kjørt et par biler der du kan "skru" av ESP og antispinn, fram til bilen finner

det for godt å overstyre dine valg om dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...