Gå til innhold

Hvorfor går det tregt å kopiere til disken satt som slave?

Anbefalte innlegg

Jeg har to identiske harddisker på samme kabel,en som salve og en som master (duh)...

Når jeg kopierer filer til den som står som slave tar dette evigheter, mens det til den som står som master kun går noen få sekunder. Bytter jeg om Master med slave og vice versa, så er det den andre disken som nå står som slave det går tregt å kopiere til, mens den som nå er master, der tar det nå bare noen få sekunder!

What gives!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Utenom mine harddisker, har jeg kun en CDbrenner og en DVD brenner, vil ikke disse lide dersom de står som slave hvor det går tregt å skrive til, eller?

De vil ikke lide nevneverdi da båndbredden til en CD-ROM (DVD-ROM) er mye mindre en en harddisk sin bånbredde. Vi snakker sikkert om en forhold 1:10 så det er ihvertfall verd å prøve.

Lenke til kommentar

Sannsynlighvis skaper overføringen kø på ide kabelen. Det er en litt dum situasjon med kun 2 ide porter på hovedkortet. Har du begge diskene på ide 1 så blir det tregere overføring i mellom dem, men igjen mindre sjanse for å få buffer underrun osv. på cd brenneren på ide 2 porten. Cd kopiering derimot kan bli en epennende affære fordi de er på samme port, men dette er en vurderingssak på hva du skal bruke pc`n mest til. Jeg selv brenner mye cd`r fra hdd og kjører to ide disker på samme porten og får igjen noe tregere overføring dem i mellom, men det er noe jeg kan leve med. Cd kopiering er ofte ikke noe problem med de nyeste/halvnye brennere som har burn-proof innebygget.

Sjekk også om du har på dma på begge enhetene :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...