Trancton Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har to identiske harddisker på samme kabel,en som salve og en som master (duh)... Når jeg kopierer filer til den som står som slave tar dette evigheter, mens det til den som står som master kun går noen få sekunder. Bytter jeg om Master med slave og vice versa, så er det den andre disken som nå står som slave det går tregt å kopiere til, mens den som nå er master, der tar det nå bare noen få sekunder! What gives!? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Sett slaven som master på en annen kabel. CD-ROM og annet rask kan stå som slave. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Utenom mine harddisker, har jeg kun en CDbrenner og en DVD brenner, vil ikke disse lide dersom de står som slave hvor det går tregt å skrive til, eller? Lenke til kommentar
goggi Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Har du skrudd på DMA ? (På både Primary og Secundary IDE Channel) Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Diskene står på et eget controller kort (men samme kabel), så jeg har ikke muligheten til å sette det spesifikt på primary eller secondary, men begge står på DMA mode 5, så ja, DMA er på... Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Utenom mine harddisker, har jeg kun en CDbrenner og en DVD brenner, vil ikke disse lide dersom de står som slave hvor det går tregt å skrive til, eller? De vil ikke lide nevneverdi da båndbredden til en CD-ROM (DVD-ROM) er mye mindre en en harddisk sin bånbredde. Vi snakker sikkert om en forhold 1:10 så det er ihvertfall verd å prøve. Lenke til kommentar
zenzor Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Sannsynlighvis skaper overføringen kø på ide kabelen. Det er en litt dum situasjon med kun 2 ide porter på hovedkortet. Har du begge diskene på ide 1 så blir det tregere overføring i mellom dem, men igjen mindre sjanse for å få buffer underrun osv. på cd brenneren på ide 2 porten. Cd kopiering derimot kan bli en epennende affære fordi de er på samme port, men dette er en vurderingssak på hva du skal bruke pc`n mest til. Jeg selv brenner mye cd`r fra hdd og kjører to ide disker på samme porten og får igjen noe tregere overføring dem i mellom, men det er noe jeg kan leve med. Cd kopiering er ofte ikke noe problem med de nyeste/halvnye brennere som har burn-proof innebygget. Sjekk også om du har på dma på begge enhetene :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå