nomore Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Portscan i fra lokal maskin kan også være farlig Det kan, tross alt, tyde på at lokal maskin er infisert, og ikke bare naboen. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 det er sikkerhets aspektet som bekymrer meg også- ofte annonseres produkter (generelt) som sikkert, og så etter en stund dukker det opp sikkerhetsadvarsler om at dette kan utnyttes til andre formål. en annen ting i bedriftssammenheng. det er vel ikke så smart å distribuere opera over terminalservere lenger? må vel låses ned på en måte. Dessuten skulle jeg gjerne visst mer om sikkerheten i dette produktet. Så noen hevdet at unite-tjenestene kjørte i sandbox internt i opera, lover godt hvis det er sant. Er filoverføringen kryptert? går passord i klartekst? Opera sier som følger: Opera Unite services run in a very secure "sandbox", where only the files or folders you select can be accessed; nothing else on your computer is accessible. Når det gjelder passord og filoverføringer er intet opplyst, annet enn at man ikke anbefales å dele sensitive ting. Ellers ser jeg klart problemet med å hoste mp3-samlinga på jobb-PC-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå