vandur Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei, Ingrid Olava coverer en Jokke-låt, Her kommer vinteren. Utvilsomt mye omdiskutert cover, men jeg liker sangen veldig godt, og vil veldig gjerne lære den selv på piano. Det var faktisk sangen som fikk begeret til å tippe over så jeg faktisk gikk og kjøpte et digitalpiano - uten å ha spilt noe mer enn Lisa gikk til skolen før. Jeg begynte spille for bare et par måneder siden, klarer ikke spille den fra egne ører. Er det noen som vet hvor man kan finne noter, tutorial el.l for å spille denne? Eventuelt; er det noen små eller store musikkgenier som føler de har veldig mye tid til over og kan lage en kort videosnutt f.eks på youtube med å sette meg i gang i riktig retning i det minste? Kan også lese noter - men klarer ikke finne noe selv på nett osv.. Tror jeg har saumfart det som er av forum og blogger osv. Vennlig hilsen, vandur (sangen finnes ) Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 sjekka notene til originalen a? Lenke til kommentar
vandur Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 sjekka notene til originalen a? Har vel bare funnet akkordene, og skal ærlig innrømme at jeg på denne tiden jeg har spilt er ikke blitt noen ekspert på besifring. Jeg vet hvordan jeg skal spille akkorder osv, men å finne ut av en god basslinje, kanskje invertere akkordene, finne en god rytme/samspill mellom bass/diskanlinjen osv.. Blir veldig fomling i blinde. Jeg får til en enkel "Glade Jul"-versjon, men ellers mangler jeg vel litt "skills" enn så lenge. Men akkurat denne sangen hadde jeg hatt veldig lyst å lære som en "sukkerbit" til det litt mer basic jeg lærer ved siden av. -Vandur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå