Beloric Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei Jeg sitter nå og plages som bare pokker med minnepenna mi, den er 4 gig, men nå vil den bare vise 27 mb, jeg har skiftet formatet på penna fra FAT > NTFS, men dn vil ennå ikke la seg formatere til en større størrelse, er det noen som har ei løsning til dette probleme ? (haster litt) Lenke til kommentar
Natrium Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg skulle til å si at du burde prøve å formatere den, men det har du allerede gjort. Har du prøv å formatere den tilbake til FAT32? Lenke til kommentar
Beloric Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg skulle til å si at du burde prøve å formatere den, men det har du allerede gjort. Har du prøv å formatere den tilbake til FAT32? hei takk for svaret, når jeg skal velge system for minnepenna når jeg skal formatere den, kan jeg bare velge imellom NTFS og FAT (ikke fat32 :S), men den er ca bare 1 månde gammel, så gikk opp til IT ansvarlig med den, så skal han ta seg av den (garanti vil jeg tro :-)) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Boot opp med en ubuntu live cd og kjør gparted, så får du formatere den til hva det skal være. Er ikke Linuxmann, men hadde samme problemet selv og da løste det seg på den måten. Andre mulighet hvis du konsekvent nekter å bruke Linux, er å finne et partisjonsverktøy for windows. Der har jeg ingen gode forslag.. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 windows diskbehandler... Finner den hvis du høyreklikker på min datamaskin-behandle. Men hørtes ut som at den er ødelagt... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 windows diskbehandler... Finner den hvis du høyreklikker på min datamaskin-behandle. Men hørtes ut som at den er ødelagt... Om du gjør slik FlinkeFreddy foreslår, så vil den bare vise 27 mb, Du må få skrevet ny partisjonstabell til den pennen... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ingenting galt med minnepenna - NTFS har vel bare laget en veldig stor $MFT fil, eller noe i den duren. Hos meg har det funket fint de få gangene jeg har prøvd å formattere en minnepenn med ntfs. Men på små lagringsenheter så er egentlig fat mer egnet enn ntfs nettopp på grunn av overhead'en du får med på kjøpet med ntfs. Men det burde jo funke likevel. Prøv dessuten å unngå hurtigformattering. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Tenkte kanskje du kunne finne ubrukt plass hvis du gikk i behandleren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå