Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Hei godt folk.

Jeg har søkt rundt etter et forum med en tråd som lar oss utnytte en funksjon på ASUS sine hovedkort; nemlig ASUS O.C. Profile. Den er tilgjengelig fra BIOS, og lar deg lagre innstillingene til en .cmo -fil. Intensjonene til ASUS var at vi skulle kunne utveksle og sammenligne, og hjelpe andre.

De som ikke har klokket før, kan få en "ferdig-pakke" som en starthjelp. De som er litt mere dreven kan få tips fra hverandre, samt rette på og luke ut ting som hindrer videre fremgang.

Så her tenkte jeg at man kan utveksle disse lagrede innstillingene fra O.C. Profile.

Jeg har en i7 920 stepping C0 + OCZ Gold 1600MhZ 8-8-8-24 + ASUS P6T Deluxe V2. Jeg har her lastet opp en innstilling som tilsvarer i7 975.

Trenger du hjelp til å laste den i BIOS, så si ifra. Kom også med egne sett til O.C.

3360SET.zip

Endret av Prøver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan du, men da bør du justere minnefrekvensen ned. Mine brikker er laget på 1,6GhZ, så da senker du den bare et hakk.

Men skal du ha stock kjøler? I så fall, bør du følge med at temp på load ikke går noe særlig over 80 grader. I tillegg kan du muligens stille CPU-voltage (Vcore) ned til 1.1 for å få lavere temps.

Lenke til kommentar

Ja, den er veldig bra til i7. Kan konkurrere med en del vannkjølinger, hva temp og lydutslipp angår.

Hvis du vil, kan jeg jo bare endre oppsettet på klokken til å passe brikkene, og med lavere spenning. Så kan jo du bare justere litt selv for å få det optimalt. Men får ikke gjort det før etter jobb i dag.

Endret av Prøver
Lenke til kommentar

OK. Da går det vel lettere å ta det på WLM eller no.

Add meg da: g_tonelab[snabel-a]hotmail[prikk]com

Her har jeg stilt ned volten til 1.1 og RAM havner på 1284MhZ hos meg, da skulle det være trygt tror jeg. Timings på 8-8-8-24

Bare å laste ned, unzippe, og laste den i ASUS O.C. Profile i BIOS.

OC3360.zip

Endret av Prøver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...