Jonas Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 hvordan øker man volten??? fra 4v til 12v Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Du bruker en transformator. Du øker spenningen med en faktor n, og deler strømmen med en faktor n. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Kun med AC spenninger. Likestrøm danner et konstant B-felt i jernkjernen og siden Arealet er konstant vil det ikke induseres spenninger i sekundærspolen med likestrøm. emf, spenningen som induseres i sekundærspolen, er som kjent den tidsderiverte av fluxen gjennom sekundærspolen... Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Kun med AC spenninger.Likestrøm danner et konstant B-felt i jernkjernen og siden Arealet er konstant vil det ikke induseres spenninger i sekundærspolen med likestrøm. emf, spenningen som induseres i sekundærspolen, er som kjent den tidsderiverte av fluxen gjennom sekundærspolen... Briefe briefe.. håper jeg slo deg Du kan bruke en step up DC-DC chip foreksempel. www.maxim-ic.com har noen slike. Spør etter samples der. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 håper jeg slo deg Jeg dret meg ut i mange oppgaver. særlig oppgave 3 misforstod jeg teksten...Den oppgaven med kondensatoren trodde jeg at man skulle flytte ledningene og ikke platene nærmere hverandre... :oops: :x Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 skjønte egentlig ikke så mye men men. er det noen av dere som vet om det går ann å kjøpe en transformator på clas ohlsen?? Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 skjønte egentlig ikke så mye men men. er det noen av dere som vet om det går ann å kjøpe en transformator på clas ohlsen?? Moralen var at det ikke funker med transformator på likestrøm. Se for eksempel: http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appno...umber/227/ln/en for å finne en måte å løse problemet på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå