Gå til innhold

Min Denon AVR-2309 tuller med lyden.

Anbefalte innlegg

Jeg har en X360 med HDMI og en "digital" dekoder fra Canal Digital med vanlig analog stereo tilkoblet én kanal kalt "TV/CBL".

Det er slik at receiveren sender videre signaler fra den kilden som gir fra seg lyd. Sånn sett kan flere apparater dele en kanal, så lenge det er kun ett apparat som sender signal om gangen.

Men det virker som det er en konflikt mellom HDMI lyd og analog lyd. Da jeg var ferdig med å se på TV med dekoderen, og ville spille X360, så slo jeg av dekoderen først, deretter slo jeg på X360. Receiveren skjønte at nå skulle den hente signaler fra HDMI. Men det ble bare med bildet, lyden holder den trofast til analog (fra dekoderen). Jeg har gått inn og gjort alt jeg kunne i oppsettet til receiveren, men den skjønner ikke at den skal hente HDMI lyd.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en X360 med HDMI og en "digital" dekoder fra Canal Digital med vanlig analog stereo tilkoblet én kanal kalt "TV/CBL".

Det er slik at receiveren sender videre signaler fra den kilden som gir fra seg lyd. Sånn sett kan flere apparater dele en kanal, så lenge det er kun ett apparat som sender signal om gangen.

Men det virker som det er en konflikt mellom HDMI lyd og analog lyd. Da jeg var ferdig med å se på TV med dekoderen, og ville spille X360, så slo jeg av dekoderen først, deretter slo jeg på X360. Receiveren skjønte at nå skulle den hente signaler fra HDMI. Men det ble bare med bildet, lyden holder den trofast til analog (fra dekoderen). Jeg har gått inn og gjort alt jeg kunne i oppsettet til receiveren, men den skjønner ikke at den skal hente HDMI lyd.

Noen tips?

Min receiver er slik at den må slås over på digital (analog/digital knapp) etter lytting på analog lyd, selv om man allerede har byttet inngang. Litt irriterende.

Forslag: Koble til dekoderen din med SPDIF (rca/coax) eller TOSLINK (fiber) til en ledig digital lydinngang på receiveren. Da får du generelt bedre lyd og Dolby Digital fra enkelte TV-filmer med på kjøpet :)

Lenke til kommentar

Ikke dårlig ide :) Jeg ser bakpå dekoderen at det er en svart firkantet luke der med teksten Audio SPDIF. Jeg antar at det er optisk? Er så vant til coaxial med orange runding :p

Med mindre Denon også tuller med lydsignalen mellom optisk (dekoder) og HDMI (X360). Men det slo meg kanskje også at det _kan_ være X360 sin feil. Jeg får prøve meg frem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...