Gå til innhold

GeForce4 ti4600 vs ATI Radeon 9500 Pro

Anbefalte innlegg

Skal nå kjøpe med skermkort. Noe som ligger i prisklassen mellom ATI Radeon9500Pro og GeForce4 ti4600. Jeg har studert en hel hau med benchmark tester og dem fleste heller i radeon sin rettning, men GF4ti4600 ligger bare et par fps over radeon i dem fleste game-test's.

Men radeon9500Pro utkonkurerer gf4 med anti-aliasing og anisotropic filtrering aktivert. 9500 støtter også directx9. :)

Er ATI Radeon 9500 Pro "mye" bedre en GeForce4ti4600?

Skal jeg bare invistere i et 9500 kort og slurpe i meg framerate derifra? Eller er det noen økonomisk smarte personer der ute som har noe bedre forslag til kjøp? (ikke noe GF-FX forslag please) 8)

Pentium4 Northwood 2.53Ghz@3ghz

1024 DDR-PC266MHz

MSI 845E MAX2-BLR

GeForce2 MX-400 *crap*

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Flott at du har gjort hjemmeleksen din, gjør det letter å "guide" 8)

2: Radeon 9500pro er en kjempe kort. Det er i og for seg Geforce 4600 også, så uansett får du et bra kort. Men personlig ville jeg gått for 9500pro. Grunnen er at du

-Der kan kjøre med full eye candy uten å miste på i nærheten så mye som med geforce kortet

-Min magefølelse er at det har mer å gå på, altså at det vil trekke mer ifra geforce når de får mer last på seg.

-Endå en magefølelse, men jeg tror at Nvidia sin driversupport til geforce 4 ti serien vil være dårligere en ATI sin driversupport til Radeon 9x00 serien. Jeg tror at Nvidia nå vil bruke all sin energi på å gjøre neste GFFX så god som mulig.

Skjemkort kjøp baserer seg stort sett på antakelser, men jeg ser egenlig ikke så mange grunner til å velge geforce kortet forran radeon kortet.

Lenke til kommentar

Trodde de hadde sluttet å selge GF4600ti :shrug:

Selger de ikke bare GF4800ti

Uansett, de har kjempe bra tilbud på komplett nå.

Sapphire Radeon 9500 Atlantis 128MB DDR

AGP, ATI 9500, DVI-I, TV-Out, Retail 1350kr

Mens prisen på GF4800ti ligger rundt 1900kr

Hvis du har pengene hadde jeg kjøpt Ati Radeon 9700 til rundt 2000kr :D

Lenke til kommentar
Jeg må bare si at når man først har vent seg til å spille med AA/AF, klarer man seg ikke uten :D

Helt klart - jeg får helt vondt når jeg ser folk som spiller uten å bruke AA - 'jaggiene' skjærer jo i øynene når man ikke er vant til at de er der.

Og i motsetning til hva mange (som ikke bruker AA) tror/mener så er ikke dette en forskjell man må se godt etter for å legge merke til.

Legger med et screenshot jeg har tatt som viser forskjellen mellom 0xAA, 2xAA og 4xAA veldig godt (ok - for å pirke så er det jo 3 screenshots med ulike AA-innstillinger som er satt sammen da!): http://www.newcharts.com/radeontesten/rsc-...-0-2-0-4xAA.jpg

Og til han som opprinnelig startet posten: Radeon 9500 pro er slik jeg ser det langt bedre enn samtlige GeForce 4-utgaver nettopp fordi fps-tapet med GeForce er *mye* større så snart du skrur på AA/AF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...