Gå til innhold

Fra komplett eller fra psdata?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange muligheter. Du kan ta et billig 9500np og modde det til 9500pro. Men ikke alle går....PRO går fra 128bit -> 256bit RAM interface såvidt jeg forstår og ATi er nå i full gang med å produsere 100% 128-bit kort uten de ekstra RAM-kanalene (pipelines, 4+). Mange som har modifisert 9500np (nonpro) --> 9500pro har fått grønne blokker på skjermen, og noen mener vel den ekstra båndbredden man -kan- "skru på" ifra fabrikkens side ikke fungerte særlig godt, ergo er kortet klassifisert som nettopp 9500np. MEN, klarer du å modde kortet til 9500pro, kan du ta et steg videre og forsøke å modde 9500'pro' kortet til 9700pro med høyere GPU og RAM hastighet.

Jeg valgte å kjøpe et 9700pro kort helt ifra starten. Enkelt og greit. 9800pro er jo akkurat kommet ut med "raskere" antialiasing og kjøligere design, så 9700pro har jo sunket et par hundrelapper de siste ukene. Jeg anbefaler deg heller å spandere en ekstra tusenlapp og få den virkelige varen, 9700pro til ~2800kr, så slipper du å tenke på hvor mye du kan overklokke for å få nesten-9700pro hastighet ut av lillebroren. Så kan du jo spille med 4x Antialiasing samtidig for det er en sann drøm :D [/i]

Lenke til kommentar

Har 9700pro eg og vil sei at antialiansing i ut2k3 gjer ganske så mye bedre grafikk.

Med tanke på at doom 3 endelig versjon skal kreve 9700(eller var det 9500?? ikke helt sikker!) eller geforce fx får og kunne spille det.

Windows longhorn skal også kreve et kraftig sjermkort 9700 elle geforce fx kan det være smart og kjøpe 9700(pro) så du har et sjermkort som holder en stund :woot:

Lenke til kommentar

Med tanke på at doom 3 endelig versjon skal kreve 9700(eller var det 9500?? ikke helt sikker!) eller geforce fx får og kunne spille det. :woot:

Dette er vissvass. Doom 3 har blitt demonstrert med geforce3 og kommer garantert til å kunne kjøres greit med et geforce 4 kort.

Uansett hva man kan få inntrykk av når man leser dette forumet sitter ikke verdens majoritet og ruger på radeon 9700pro kort, og det må selv id forholde seg til hvis de har tenkt å selge spill.

Radeon 9500 er et ok kort, jeg har det selv. De fleste kan moddes opp til 9500pro uten grafikk problemer(som noen andre har sagt). Imd hadde jeg kanskje gått for et 9500pro med en gang, det koster vel kanskje et par hundre mer, men da er du _sikret_ et ganske bra kort til en relativt billig penge.

Lenke til kommentar
så det er altså Connect3d VGA-Card Radeon 9500 128MB AGP8X DVI D-Sub TV-Out Retail fra psdata jeg bør kjøpe hvis jeg skal modde?

Ja. Men det er ikke helt sikkert at det funker, du kan få artifacts og ende opp med et 9500.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...