LucarioX Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Akkurat skaffet oss ny router og fibernett. Funker kjempe bra på alle enhetene i huset, untatt min HTC S740, den nekter å koble seg til. Finner ikke nettverket og funker heller ikke å koble til om man skriver inn infoen manuelt. Prøvd å restarte telefonen og routeren flere ganger, men ser ikke ikke ut til at det har hjulpet. Faren min har en HTC Touch HD, der fungerer alt helt greit. Noen tips? Alt funket stålende på den gamle routeren og det gamle nettet. Tidligere router: Linksys Tidligere bredbåndsleverandør: Telenor Ny router: EDIMAX Ny bredbåndsleverandør: Viken Fibernett Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Kan det være så enkelt som at routeren er innstilt til å bruke N-standard? HTCen din støtter mest sannsynlig bare B og G. Eller så kan det være at telefonen ikke støtter passord-kodinga (litt usikker på den siste her) Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 Hva vil N-Standard si? HTC Touch HD funker jo fint på samme nettet. Fikk akkurat svar fra support: Du sendte inn ett spørsmål ang en s740 og en ny rotuer. Det du kan prøve er å sette routeren til 802,11 B/G, og ikke N standeren, deretter kan du også prøve å forandre ”channel” på roturen.Er det sannsynlig at dette kan løse problemet? Hvordan endrer jeg channel? Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 29. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2009 Funker jo ikke på hytta heller jo! Prøvde å koble meg til det trådløse nettet på hytta, men får bare opp melding om at nettleseren krever en aktiv internett tilkobling for å laste inn siden. Her er det ingen kryptering heller, helt åpent nett. Til forskjell fra hjemme kobler den seg i det minste til nettet, men hjelper jo ikke det så lenge nettet ikke funker!! Hva pokker er vitsen med Wi-Fi på mobilen om ingenting funker!?! Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 30. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2009 (endret) Skjønner ingenting! Fikk det plutselig til å funke i fem min, plutselig klarte den å laste inn værmeldingen i hovedmenyen og åpne Diskusjon.no i Skyfire, men gleden varte bare i fem min, nå virker det ikke lenger. Funket forøvrig bare i Skyfire. Opera Mini og Explorer sa at de manglet aktiv internett forbindelse! Ingen som vet hvordan jeg kan løse dette? Trenger virkelig hjelp! Endret 30. juni 2009 av LucarioX Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå