Gå til innhold

Volt forskjeller på ram?

Wolfman83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt som går igjennom en RAM-brikke er kort fortalt strøm. Jo mere strøm brikken(e) tåler, jo mer kan du belaste den. Stabiliteten øker dersom du tillater høyere volt på, la oss si, 800 mhz enn ved lavere voltstyrker. Kort fortalt. Dette er selvsagt ikke det eneste som avgjør clockevennligheten til en brikke.

Lenke til kommentar
Alt som går igjennom en RAM-brikke er kort fortalt strøm. Jo mere strøm brikken(e) tåler, jo mer kan du belaste den. Stabiliteten øker dersom du tillater høyere volt på, la oss si, 800 mhz enn ved lavere voltstyrker. Kort fortalt. Dette er selvsagt ikke det eneste som avgjør clockevennligheten til en brikke.

Det jeg lurer på er altså om det er noe hold i om rambrikker med lavere standard volt, feks 1.8, kan klokkes opp til høyere volt, enn feks en 2.2, siden 1.8 har et bedre utgangspunkt i og med at de brikkene kjører på lavere volt? Håper du fortstår hva jeg mener :)

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er altså om det er noe hold i om rambrikker med lavere standard volt, feks 1.8, kan klokkes opp til høyere volt, enn feks en 2.2, siden 1.8 har et bedre utgangspunkt i og med at de brikkene kjører på lavere volt? Håper du fortstår hva jeg mener :)

Brikker som er oppgitt til å tåle 1.8volt skal man ikke gi stort mere volt enn 1.8 volt. Du får ikke noe mer clockevennlighet ut av dem ved å grille dem. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...