morslem Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hei! Jeg har 2 hard disker fra før, og nå skal jeg koble på en til. I kabinett har jeg dvd spiller og cd brenner. Det er ikke flere plasser ledige på hovedkortet. Hva gjør jeg? Kan jeg evt koble ut dvd spiller, og bruke denne tilkoblingen? M Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Det er ikke flere plasser ledige på hovedkortet. Hva gjør jeg? Kan jeg evt koble ut dvd spiller, og bruke denne tilkoblingen? Ja, eller du kan kjøpe en ekstra IDE-kontroller (RAID-kontrollere kan også brukes). Lenke til kommentar
jorank Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 du må enten koble ut dvd spiller eller cd-brenner. hvis du ikke vil det, kan du kjøpe et ide-kort som du putter i en ledig pci port på hovedkortet. disse koster fra kr300, og finnes i alle databutikker. promice tx2-ata100 er et rimelig og bra alternativ. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ja det kan du. Eller du kan kjøpe deg et slikt kort : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...15&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Ja du kan koble ut DVD-spilleren men det er ikke til å anbefale. Du kan også kjøpe et Raid kort. da kan du både bruke DVD-rommen og 3+ harddisker Lenke til kommentar
morslem Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har raid kort, men da må diskene være like, eller går det greit med forskjellig størrelse. Har ikke så peiling på dette. Hva trenger jeg for å kjøre dette i RAID? Lenke til kommentar
morslem Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Hvorfor er det ikke å anbefalle å koble ut dvd spiller? Lenke til kommentar
atrax Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hvorfor er det ikke å anbefalle å koble ut dvd spiller? Fordi du ikke får brukt den da?... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hvorfor er det ikke å anbefalle å koble ut dvd spiller? Fordi du ikke får brukt den da?... Hehe, sier seg vel egentlig selv Lenke til kommentar
TheMatrix Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har raid kort, men da må diskene være like, eller går det greit med forskjellig størrelse. Har ikke så peiling på dette. Hva trenger jeg for å kjøre dette i RAID? Du kan ha ulike disker på en kontroller, men skal du kjøre skikkelig raid så bør/må de være like. Vær også oppmerksom på at noen kontrollere kun kjører hd ikke cd eller dvd. Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 jeg trodde ikke det gikk ann å kjøre hd på ide1 (bare ide0) , er det bare jeg som roter her eller? Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 jeg trodde ikke det gikk ann å kjøre hd på ide1 (bare ide0) , er det bare jeg som roter her eller? Du roter bare litt... Men du bør kjøre hd'er på ide0 Lenke til kommentar
morslem Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Trodde kanskje det var noe annet! He, he...... Lenke til kommentar
morslem Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Skjønner ikke en dritt jeg. Ide o og Ide 1???? Er det slik å forstå at jeg kan kjøre hd der jeg har dvd spiller???? Eller skaper dette f......skap Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 DU kan kjøre Harddisker sammen med CD/DVD, men anbefaler deg da å ha harddisken som master. Om mulig, så er det beste å samle DVD/CD på ide1 og ha diskene dine på IDE0. Har du RAID kort, kan du jo koble det til og sette den siste disken din som master på drive0 på RAID kortet. SKal du ha flere disker på samme kabel på RAID kortet som disk3, så bør den om jeg ikke tar feil være samme størrelse, ellers vil begge diskene få samme størrelse som den minste av de to... Dersom du velger å ha harddisk og f.eks. cd brenner på samme kabel, kan kanskje dette skape komplikasjoner/treghet dersom du skal brenne fra harddisken til brenneren som står på samme kabel.... ikke sikker, men tror Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå