boffeeen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Skal klargjøre PC-en min for salg, og skal derfor formatere den, men så langt klarer jeg ikke finne ut av hvordan jeg sletter alt det gamle som ligger på PC-en. Fant et par veiledninger til XP, men de hjalp meg ikke. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 hei. hva skal du installere? Har du en orignal Vista eller XP-cd? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Vista. Satt i en CD og kronglet meg frem til noe greier nå. Dvs; jeg aner ikke hva jeg nettopp har gjort, men den har lest og skrevet filer i et par minutter og nå blir jeg bedt om åp vente mens windows konfigurerer datamaskinen. Håper bare alt er slettet så jeg kan pakke den ned fra skrivebordet ... Lenke til kommentar
Kris Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hvis du vil ha bort alt fra HDD-n kan du bruke KillDisk. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Enkelt og greit. Når du starter installeringen så velger du at du vil slette alle partisjonene som er på maskinen, også oppretter du en ny en, formaterer den og installerer på den. Baddabing baddaboom. Seff, om du vil fjerne all data så må du nok inn på en shredder i softwareformat. Vet ikke om den nevnt over er bra, men det fins mange av dem. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Da kom jeg til en set-up screen, så da pakker jeg den sammen og lar det heller ligge de evt 2 .psd-filene som skulle være på den, ingenting som kan skade verken meg eller kjøper på den nå. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) sikkert ikke en optimal løsning for kjøper, men du bestemmer selv. Leverer aldri en maskin fra meg uten at den er 100%. Men så begynner jeg aldri med noe jeg ikke kan uten å rådføre meg heller da. Endret 15. juni 2009 av nicoloco Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) For å virkelig fjerne data fra disken så må du: Starte fra dvd plate Velg Repair my computer (ned til venstre i Install Now) Velg neste i neste bilde Velg Command prompt i neste Skrive Diskpart Select disk 0 Clean all (det vil ta tid, siden hver eneste sector skrives for 0) Man forstår at disk 0 er kun hvis kun en disk er tilkoplet. Hvis flerre, så utføre list disk først. slik at du velger riktig nummer i ettertid. edit: Takk takk maedox Endret 18. juni 2009 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå