70talls-sofa Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei. Jeg er ute etter et antivirus program som starter raskt og ikke krever mye av PC-ens ressurser. Har i mange år hatt norman, men synes det er VELDIG tregt i oppstart. Har også prøvd AVG, men synes det tok for mye av CPUèn. Noen som har noen forslag, erfaringer eller tester å vise til? Takk for alle tilbakemeldinger. Mvh Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Om du ikke vil betale, mener jeg dette bruker minst systemressurser. http://www.free-av.com/en/products/index.html Det programmet jeg har testet, så har brukt minst systemressurser er: http://www.f-prot.com/products/home_use/ På en god andreplass: http://www.eset.com/ > Merk at F-Prot når jeg brukte programmet gå svært dårlig beskyttesle. Det var dog V3 og nye V6 vil gi litt bedre beskyttelse. Men jeg ville gått for Avira eller Eset. Grunnet pris/beskyttelse. Ville jeg gått for Avira AntiVir Premium. Avira AntiVir Premium koster 140 kroner for bruk på 1 PC og for 1års lissens. Endret 15. juni 2009 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei. Har du en rimelig ny pc ville anbefalt deg å prøve Norton 360. Har hatt det i par måneder nå og funker som bare det . Den har i tilegg til fullstendig sikkerhetspakke også bl.a verktøy som hjelper deg med å holde pc i topp stand slik at den fungerer optimalt. Det har vært mye negativt om Norton noe jeg også var. Men med 360 kan det se ut som at Norton har lært. Etter at jeg nå har hatt dette programmet i noen måneder så vil jeg si at jeg er veldig imponert. Jeg merker nesten ikke at programmet er innstalert engang. Og ja, den funker! Du kan prøve programmet gratis i 30 dager før du bestemmer deg. Er det ikke noe for deg så er det bare å avinnstalere det og prøve noe annet. Norton 360 kan lastes ned og prøves gratis i 30 dager her. Her kan du også lese mer om programmet. MVH Kamelot Lenke til kommentar
Kamelot Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Må også få komentere disse "gratisprogrammene" som Avast!, Avira og Eset(NOD 32) så er de også veldig gode programmer. Men prisen er den at man også må investere i andre programmer som antispyware( eks. Malewarebytes og SAS), brannmur(eks. Zonealarm), optimaliseringsprogrammer(eks. CCleaner og Advansed System Care), med mer. Det kan fort bli mye å holde styr på. Ikke noe vondt sagt om disse, men det er noe å tenke på. Har selv CCleaner på minnepinne og Malewarebytes innstalert+Norton 360 på mine 3 pcer(2 bærbare, 1 stasjonær). Kamelot Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Norton har kommet seg kraftig den siste tiden når det gjelder bruk av systemressurser. Av de mer kjente og store på markedet er Norton nå et av de AV programmene som bruker minst systemressurser. Men, det bruker fremdeles og er tyngere enn eksempelvis NOD32 og Avast. Når det gjelder Antispyware, så har alle Antivirusprogrammer en viss beskyttelse mot spyware, selv gratisversjonen av Avira har basik spyware beskyttelse. Dessverre er det slik at Antivirusprogrammer har heller dårlig beskyttelse mot spyware, så uansett hvilket Antivirusprogram du velger, vil du ikke komme utenom å måtte installere et ekstra Antispyware program utenom. Om du vil ha en full pakke med total beskyttelse? Da ville jeg sett på: CA Internet Security Suite Plus 2009 Avira Premium Security Suite ESET Smart Security 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå