Lapp1 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Topic sier vel det meste, gikk ut for å oppdage at en ledning slang på høyresiden av forhjulet, og trakk konklusjonen at det var speedwiren. Hvordan fikser man egentlig dette? Hvordan får jeg ut wiren/ledningen? Har lite lyst å ta den med til reperasjon, så er dette noe jeg kan fikse selv? Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 kjøp ny vaier for 150kr. lett og bytte. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Hm, ok. Hvordan blir det å få den ut da? fant ingen måte å ta den ut på, pga en satt fast i speedometeret, og det var også festet til bensingreia. Elsker å være så mopedkyndig. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 festa til bensingreia? Da er det iallfall ikke speedowiren du snakker om. Det er vel ikke digitalt speedo på den? Det er bare å løsne skrua/skruene og ta av kabelen.. Lenke til kommentar
Lapp1 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Hvordan leser den mengden på bensin da? Er to ledninger som går ned fra speedometeret, ene antar jeg er til speedwiren, andre til noe jeg antar måler bensinen. Prøvde å skru løs speedometeret, men fikk det ikke av pga denne andre ledningen som hang fast, som jeg igjen antar er bensin målern. Fusket meg til en midlertidig løsning, teipa fast denne ledningen som hadde en firkant formet stang, inni der den stod fra før (helt i enden av ledningen "i" forhjulet på bildet i posten over). Speedometeret funker nå, så får vel ha det sånn inntil jeg får ytterlige problemer med den Med mindre noen kan gi smålig spesifike løsninger, er altså nederst at ledningen røk, selv om skruene var intakt og sto på plass. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Er som regel bare vanlige kabler på bensinmåleren, det er det ikke på speedowire. Den er ganske tykk og stiv. Den firkanta stanga er speedowiren ja, den kan knekke helt plutselig. Når du kjøper ny wire så får du med den "firkanta stanga" og det røret utpå som beskytter den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå