morpheusbd Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 hei jeg bare lurte på om det er noen som kunne hjelpe meg litt her. jeg vill gå over til vann avkjøling mye pga lyd nivå. derfor lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg og sette sammen et "billig" sett(så billig som mulig). skal ha kjøling på cpu og skjermkortet mitt. muligens hdd og ram kanskje. pcen har følgene deler: hovedkort nf650slit-a skjerm kort gefroce 8800gts 320 mb prosessor intel core 2 6400 2,13ghz noen som kan hjelpe+? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 hei! Sugen på å clocke eller bare kjøle ned til levelige temperaturer? Det er kostbart for en loop som tar seg av cpu og gpu. Selv om du kjøper de billigste (ikke veldig anbefalt) komponentene er dette fortsatt dyrere enn en god GPU og CPU-kjøler som kan ta 120mm-vifer. De bråker ikke mye på lavt turtall! Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 hei! Sugen på å clocke eller bare kjøle ned til levelige temperaturer? Det er kostbart for en loop som tar seg av cpu og gpu. Selv om du kjøper de billigste (ikke veldig anbefalt) komponentene er dette fortsatt dyrere enn en god GPU og CPU-kjøler som kan ta 120mm-vifer. De bråker ikke mye på lavt turtall! jeg skal ikke clocke noe skal ha ned temp og lyd siden pcen blir brukt til studio pc så er det viktig med så lite lyd som mulig og greit med lavere temp. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vet ikke helt hva jeg skal si. Tror du egentlig at du vil gå for vannkjøling? Det krever på en måte mye mer av deg enn vanlig luftkjøling. Tror på en måte du er bedre tjent med det dersom du ikke er ute etter noen store forbedringer i ytelse. En god luftkjøler til skjermkortet koster ikke all verdens, og det samme gjelder CPU'en. Dette er min maskin, der ser du grafikkjøleren og CPU-kjøleren, de kan jeg stille helt ned til det punktet at jeg ikke hører dem. I tillegg fungerer begge passivt, det vil si uten vifte, men da burde du ikke belaste maskinen nevneværdig. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 er det mye stress og bytte gpu vifte? kunne du linka på komplett til noe som er bra og ikke dyrt? og kanskje viftestyring? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 er det mye stress og bytte gpu vifte?kunne du linka på komplett til noe som er bra og ikke dyrt? og kanskje viftestyring? Vel. Dersom du vurderte en vannkjølingsløsning på GPU'en så måtte du uansett ha skifta blokka som dekker skjermkortet. Derfor antar jeg at du aner litt om hva du driver med og sier at det ikke er noe stress, tok meg 15 minutter. Slenge på ny kjølepasta, slenge på minnekjøleribbene og skru fast kjøleren med de skruene som trengs. Handla ALT hos Microplex når det kom til kjøleløsninger. Se her og kom tilbake med noen ting du kunne ha tenkt deg. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 er det mye stress og bytte gpu vifte?kunne du linka på komplett til noe som er bra og ikke dyrt? og kanskje viftestyring? Vel. Dersom du vurderte en vannkjølingsløsning på GPU'en så måtte du uansett ha skifta blokka som dekker skjermkortet. Derfor antar jeg at du aner litt om hva du driver med og sier at det ikke er noe stress, tok meg 15 minutter. Slenge på ny kjølepasta, slenge på minnekjøleribbene og skru fast kjøleren med de skruene som trengs. Handla ALT hos Microplex når det kom til kjøleløsninger. Se her og kom tilbake med noen ting du kunne ha tenkt deg. har ikke så peiling at det gjør noe. det jeg mente var om det er vanskelig og bytte gpu kjøler? men samme det hehe. skjønner ikke så mye av det greiene der egentlig. jeg skjønner åssen jeg skal bytte cpu kjøler men ike gpu. og jeg veit ikke hva som er bra(stille) og ganske billig. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 har ikke tid nå, men om ingen andre har svart så skal jeg se på dette i morgen. OK? =) Kan foreslå noen ting til deg, men i bunn og grunn følger det med bruksanvisning for demontering av stock kjøler på GPU og påmontering av alt som må monteres. Der har du mye støy å spare, det kan jeg fortelle deg. De spinner opp noe helt sinnsykt de 8800-kjølerene. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 har ikke tid nå, men om ingen andre har svart så skal jeg se på dette i morgen. OK? =) Kan foreslå noen ting til deg, men i bunn og grunn følger det med bruksanvisning for demontering av stock kjøler på GPU og påmontering av alt som må monteres. Der har du mye støy å spare, det kan jeg fortelle deg. De spinner opp noe helt sinnsykt de 8800-kjølerene. jeg veit bråker noe så J**** hehe. temp på gpu ligger på 55 og oppover hele tiden og cpu ligger på rundt 40 hehe Lenke til kommentar
freonor Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Å demontere gpu vil bare være å skru ut noen skruer stort sett, men alt er avhengig av hvilket kort du har. Om det er referansedesign etc. Det er ikke noe vanskelig å ordne. Klarer du å skifte cpu-vifte så klarer du gpu. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Skjermkortet ditt tåler minst 80 grader, så den temperaturen er null stress. Kom på at jeg hadde glemt å nevne lekkasjetrusselen ved rimelige vannkjølingskomponenter. Den er overhengende. GPU-Kjøler CPU-kjøler Vifte til GPU-kjøleren Vifte til GPU'en Kjølepasta, du skulle helst hatt Arctic Silver 5 (AS5) Viftestyring OK, dette er ikke akkurat gratis, men dette er langt bedre enn en rimelig vannkjøling. Om du har noen andre vifter i kabinettet kan du kople dem på denne viftestyringen. Strengt tatt kan du bare kople viftene på hovedkortet og la dem stå på cool n quiet eller hva det nå heter det moduset hovedkortet ditt har. Lenke til kommentar
morpheusbd Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Skjermkortet ditt tåler minst 80 grader, så den temperaturen er null stress. Kom på at jeg hadde glemt å nevne lekkasjetrusselen ved rimelige vannkjølingskomponenter. Den er overhengende. GPU-Kjøler CPU-kjøler Vifte til GPU-kjøleren Vifte til GPU'en Kjølepasta, du skulle helst hatt Arctic Silver 5 (AS5) Viftestyring OK, dette er ikke akkurat gratis, men dette er langt bedre enn en rimelig vannkjøling. Om du har noen andre vifter i kabinettet kan du kople dem på denne viftestyringen. Strengt tatt kan du bare kople viftene på hovedkortet og la dem stå på cool n quiet eller hva det nå heter det moduset hovedkortet ditt har. dette ser bra ut. er dette vifter som er stille? og kjøler dette bra? syntes ikke det var så gal pris på det egentlig. men veit egentlig ikke så mye om priser på sånn hehe Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det er stillegående vifter, men det er helt tilfeldig valgte vifter. Du kan kjøpe andre vifter om du vil, men disse er både stillegående og rimelige. Husk at en vifte bråken for at den flytter luft, så støy har en direkte sammenheng med dens kjøleegenskaper. Det er ikke dyrt, men det er ikke billige komponenter heller. Det er gode komponenter som passer til ditt behov. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 IC7 er bedre enn AS. Mer praktisk også siden man slipper innkjøringen Lenke til kommentar
gxi Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Husk at det finnes to versjoner av 8800GTS. De fleste kjølere som selges for fullcover til 8800GTS er til den varianten hvor minnechippene (tror jeg) står på skrå over kortet, mens endel 8800GTS er basert på en annen chip og et annet design hvor minnechippene står på rekke og man trenger en "firkantet" kjøler. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Denne kjøleren er ikke for G92-kortene ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå