AnaXyd Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Heisann! Jeg har nå testet 3 sett med rambrikker defekt på rundt ett år. Jeg syntes dette begynner å bli litt i overkant! Jeg har også byttet hoverkort og strømforskyning, men fremdeles har jeg fått minnefeil. Med mitt siste hovedkort (ASUS Rampage Formula) så har jeg deklarert 2 sett med brikker defekte. (Corsair Dominator) Jeg kan ikke gjøre annet enn å bytte inn brikkene IGJEN, og håpe at jeg har vært heldig denne gangen. Beskrivelse av mitt problem: Det begynte med at jeg fikk merkelige blåskjermer, og pcen startet opp med viftene på fullt, men med svart skjerm. Dette skjer helt tilfeldig. Når dette skjer, skjønner jeg at det er noe muffins, og kjører memtest og får feil på brikkene. Jeg bytter de inn, og får nye og problemet blir borte en stund. (2-6mnd) Dette skjedde de to første gangene. Denne gangen (tredje gangen) så har jeg fått mye mer forskjellige blåskjermer og merkelige ting som skjer i Windows Vista. Blåskjermene er av typen: - PFN_LIST_CORRUPT - MEMORY_MANAGEMENT - BAD_POOL_CALLER Den sistnevnte fikk jeg først idag, og etter at jeg fikk startet pcen igjen så kom jeg ikke inn i Windows engang, fordi det var noe korrupte lisensfiler. Merkelige saker - ja. Har også opplevd at ulike programmer krasjer totalt etter at blåskjermene inntreffer. Norton 360 ble korrupt, og måtte kjøre en recovery install på den slik at den kom seg på beina igjen. Mye rare problemer ja.. Så jeg spør, er det mye dårlig RAM i omløp for tiden? Og om noen kan konkludere problemet mitt så hadde det vært flott! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hvor mange brikker? Hvis flere enn 2, så må du nok også titte på at problemene kan være BIOS relatert. Ved fulle slots vil enkelte hovedkort kreve for eksempel mer spenning til nordbrua og kanskje slappere timings og fart for å bli stabile, dette må som sagt testes per HK. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Alltid hatt 2stk brikker montert. De forrige settene jeg hadde var dog 2x1gb sett, og det jeg har nå er 2x2gb sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå