Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

terger damer på jobb

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest jdjfsa

Hei,

Det høres ut som om du har lest litt pick up-teori..."neging".. og tatt triksene du har tenkt gjennom for bruk på byen med deg på jobb.

Jeg var en anelse lik deg frem til for litt siden på jobb. I 99,99% av tilfellene var det imidlertid 100% positiv humor, ikke "negging".. bortsett fra med et par jenter. Der var tallet kanskje mer 95 enn 99,99%. Så, mye var det uansett ikke.

Uansett. Det at jeg tok med litt "neging" på jobb hadde nok å gjøre med at jeg hadde øvd meg litt på pick up i en periode på byen. Og innså ikke fullt og helt skillet jobb/byen. I samme periode var jeg nokså "på" på byen. Husk at mye i hverdagen henger sammen. Jeg ville altså bli god til å sjekke damer, og så da at, jo, på jobb var det flere damer, og de kunne jeg småøve meg litt diskret på (jeg tok det meget pent, forøvrig)

Så en dag ble jeg plutselig lei av det hele. Tror det var etter nok en lønningspils med litt ablegøyer. Jeg innså plutselig at jeg ikke ønsket å bli sett på som en skøyer lengre. Han med ukentlig gapskratte-garanti. I mange år, ja, kanskje helt siden barneskolen, hadde jeg bygget opp en skøyer i meg, og det bunnet kanskje egentlig i et rop om oppmerksomhet. Jeg så altså en dag rundt meg og innså at de fleste på jobb som hadde samboer, var rolige, modne, ordentlige typer. Det samme så også ut som en bedre oppskrift på en god karriære enn en som bare går rundt og spøker og tuller.

Jeg spøker og smiler selvsagt fortsatt, men vesentlig mindre enn før. Samtidig har jeg fått en mye mer edruelig innstilling når jeg går på byen. Ølene har blitt færre, den "mekaniske" supingen til glasset er borte. Nå er jeg på byen for å hygge meg med venner, sitte ned og snakke litt. Og så tar vi det som det kommer derifra.

I blant savner jeg imidlertid litt mitt gamle jeg, til tross for at jeg liker mitt nye meg godt. En gang kom faktisk en kontordame bort til meg på jobb og lurte på hvordan det sto til, jeg hadde blitt så stille. Det traff meg litt, det spørsmålet. Det er ikke bare å transformere seg over natta og vente at man treffer spikeren helt med en gang (litt av grunnen til at jeg var stille var vel også litt utfordringer mht en date som stadig gikk litt på hell, men det er en annen sak). Jeg har løsnet litt på snippen etter det, men jeg mener at jeg etter hvert er i ferd med å svinge inn mot en god linje.

Jeg ser nå at denne posten ble fylt med mye vås.. og jeg kunne nok skrevet side opp og side ned om dette.

Mitt råd til deg er å se deg litt rundt. Se på andre mennesker, se på andre kolleger, hvem liker du? Hvem har en væremåte som du kunne tenke deg å inneha? Tenk godt igjennom dette, og hvordan du kan tilpasse deg en sunn middelvei. Hva spøker de om? Når? Hva ellers karakteriserer dem? Husk at en forandring helst bør omfatte hele din hverdag for at du skal lykkes best med det. Så, når impulsen til nok en spekulativ vits kommer, er det bare å trekke pusten dypt og svelge den glupsk unna med et lurt smil i stedet.

Huff, beklager, her ble det visst mye usammenhengende svada.

I den grad du velger å gjøre noe med det, lykke til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner en fyr som har en slik "humor". Pain in the ass å forholde seg til. Han spøker i tide og utide noe som man burde vite bedre om man skal slå en spøk. Jeg tror han ville vært mye morsommere om han kunne timing og fått litt mere inspirasjon til spøkene sine. Det beste han kommer med hver gang er direkte spydige kommentarer på hva folk gjør eller ser ut. Det blir ganske old i lengden og ikke minst irriterende som faen. Vært ganger hvor jeg fantaserer om å kjøre en cross rett i fleisen hans så han blir stille noen uker, og jeg er tålmodig person, og da hadde han vært på meg med de sarkasmene flere dager på rad. Spurte en annen som gikk i klassen med ham, om han er sånn mot andre også. Ja det var han, særlig mot jenter. Sikkert flere som vil plante en neve på trynet hans.

Eksempel på god humor er stand up showene til Chris Rock, sånt humor er knall. Men idioter som ikke kan noe bedre enn kommentarer på hva folk gjør og ser ut og tror det er humor, de burde gå med dette skiltet på seg og advare omgivelsene:

irriterende.gif

Lenke til kommentar
Gjest terger
Hei,

Det høres ut som om du har lest litt pick up-teori..."neging".. og tatt triksene du har tenkt gjennom for bruk på byen med deg på jobb.

Jeg var en anelse lik deg frem til for litt siden på jobb. I 99,99% av tilfellene var det imidlertid 100% positiv humor, ikke "negging".. bortsett fra med et par jenter. Der var tallet kanskje mer 95 enn 99,99%. Så, mye var det uansett ikke.

Nei har ikke lest pick up teori. Har stor selvtilit på jobb, blant venner og familie osv osv. Men på byen forsvinner den helt. Er veldig lite til nesten 0 ute på byen.

Kanhende flørtinga/terginga "køddinga" er ei form for sjekketrening fra min side og da. Men vil vel helst at dei skal like meg og synes eg er ein hygglig kar. Og dei fleste jentene på jobb er jo single so.. er nok noe i det.

Kjenner en fyr som har en slik "humor". Pain in the ass å forholde seg til. Han spøker i tide og utide noe som man burde vite bedre om man skal slå en spøk. Jeg tror han ville vært mye morsommere om han kunne timing og fått litt mere inspirasjon til spøkene sine. Det beste han kommer med hver gang er direkte spydige kommentarer på hva folk gjør eller ser ut.

uff uff, skal sies eg har ikke alltid holdt på å spøke og tulle, og det eg nevner opp i linken er bomskudd. Dei fleste andre tingene er harmløse greier.

Spøkte og "kødda" lite grann med 2 damer i dag og begge gangene var det dei som begynte. Går ikke rundt å kødder med folk som ikke kødder med meg da. Somsagt har vært uheldig eit par ganger.

Har ikke alltid holdt på slik har som regel vært tam og stille og bare hygglig og vennlig i mange , mange år. Er ei som har drevet og Flørtet/terget "køddet" med meg i 7år. Og eg tilbake. Hun gjør det mykje mer enn meg. Men har ikke tatt meg nær av det. Bare synes det var artig. Har gått litt sport i det blandt oss 2. Mensomsagt hun kan være litt nærtagende enn meg avogtil da. Og det er dager ein ikke bør/kan terge/flørte "kødde" med henne. Mens med meg går det bra kvar dag.

Er nok mange ting men spydig, det håper eg er kjempelangt unna.

Angåendes "idioten". Kjente ein slik ein da eg vaks opp. Men han var ei bølle, som spøkte å herjet. Spesielt med andre. Med meg og. Han sluttet heilt å "kødde" med meg da han ein dag kanskje fann ut at det kunne være helsefarlig. Men somsagt han var mer bølle, storkar og høg på pæra på den tiden.

Han er forresten blitt ein heilt annen person, eg unngår han fortsatt da. Men eg ser han på danser og slikt avogtil. Han spøker mye men mest med seg selv. Og han har alltid ein hærskare med folk rundt seg som ler so dei griner og skøyer.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_teger_*

Føler meg litt misforstått her etter kvart kanskje.

Bruker humor og ironi og sarkasme avogtil, men somsagt bare med dei som gjør det med meg. Tørrpinner og seriøse folk gjør eg ikke det med. Liker ikke å være den som bare snakker og snakker hele tiden, ikke vil eg heller være senterets midtpunkt. Bare dele litt glede rundt meg ok. Mensomssagt eg har hatt noen bomskudd, og humor ironi og sarkasme til feil tidspunkt. Men skal sies at ironien og sarkasmen bruker eg ofte på meg selv ikke på andre.

Min søster giftet seg og hun spurte om eg ville være konfransier. Spøkte litt da vi satte i gang for å lette stemingen. Ellers bare kjørte eg planen. Holdt meg saklig, og medgodt humør og smilende. Det var nok, fortalde ingen vitser. Bare eit par historier. Og ofte kort og konsist, det var mye vi skulle gjennom.

Hun var kjempefornøyd, for hun visste at eg ikke ville drive og tulle. Det var det hun var redd sa hun i ettertid, at dei ville få ein konfransier som likte å snakke å fleipe. Men dei var ikke sikker på om eg ville sei ja, eg kan virke sjenert til tider. Er mer 1 on 1 humor. I store grupper driver eg ikke med humor, sarkasme, ironi, fleiping, kødding. Den er mer tilpasset akkurat den personen eg har foran meg, korleis deira humor er.

Mye av humoren min er fakitsk mye blikk, ansiktutrykk og det er nok med 1 til 3 ord for å sette det i gang. Og mye intern spøker som bare ein person forstår men dei andre som eventuelt hører den vil ikke forstå den.

Mye av humoren min er veldig lik jimmy carr sin vil eg tru. Men eg er ikke snotty, og stiv. Er avslappet og smilendes. Men jimmy Carr er den beste som finnes på humor da. Kan sitte å le så eg griner på pauserommet av bladet "m". Men når eg viser rutene til andre, skjønner dei den ikke. Men det er "geek" humor avogtil. Og det driv eg bare med på kompiser eg veit skjønner slikt.

Lenke til kommentar
Gjest terging
Terging på den måten er en utrolig kvalm måte å flørte på etter min mening. Irriterende å forholde seg til. Finn andre måter å gjøre det på.

Er alle tørrpinner her inne?

Oki på jobb i dag. so jobbet eg med ei dame, og så spurde hun om eg var ferdig med "noe". Hun visste at eg hadde begynt men ikke om eg var ferdig. Var "noe" som skulle vært gjort, og eg hadde blitt ferdig i full fart. Om ikke eg hadde gjort det måtte noen andre gjøre det. Eg sa at eg var ferdig, det gikk fort og greit.

Så kom ei jente forbi og såg oss på same plass, og lurte på om det "noe" var gjort. La oss kalle henne for "linn" og ho som var der eg var for "Malin".

Linn kommer og ser oss begge på ein plass, mens 1 av oss skulle vært sta å gjort "noe". Malin vet at eg har gjort det. eg vet at malin vet.

Linn: Er det ingen som held på med "noe"?

Malin: Nei

Linn Er ikke "noe" kommet?

Malin: Vet ikke

(eg spiller med og held kjeft, ser at linn begynner å bli irritert) (det linn vet er at om ingen har gjort "noe" må kanskje hun gjøre det) (eller hun må finne ut kven som ikke har gjort "noe")

Linn: ser bort på meg men eg bare smiler.

Linn: Har du gjort "noe"

Eg: rister på hodet og sier et eg har ikke gjort "noe", har ikke vært å sett etter.

Linn: (oppgitt) kven var det som tok imot "noe" da?

Eg: (nonchelant) det var eg. (mens eg liksom gjør ein bevegelse med skuldrene som eg ikke bryr meg)

Linn: (tydlig irritert sier ikke noe men ser på oss begge, og eg ser hun er klar til å sette i gang med kjefting)

Eg: smiler mens eg ler, og sier eg er ferdig med "noe" det gikk fort i dag.

Malin: ler og sier at hun visste ikke om eg var med på leken.

Linn: Hytter med neven og ler

Eg: Sier eg bare måtte tilstå, eg vart redd for å få juling (eg er større enn henne, ikke so fryktlig mye men er minst 4-5 ganger so sterk da.)

Linn går litt videre bak ein reol, men stikker hodet ut mens hun gir meg "the evil eye". Og hun flexxer med eine armen for å vise at hun er sterk. Mens hun gir meg det tegnet "you and me fight now".

Linn og malin: står bak reolen og kviskrer. Strategier på åssen hun skal banke meg. Malin trur ikke Linn klarer å banke meg.

Eg: strekker ut armen og stiller meg i kampstilling mens eg vipper med håndflaten. Kjent fra flere filmer "bring it on".

Linn: smugtitter ut av enden av reolen. Og sier noe som eg ikke hører.

Eg: Hører ikke ka du sier? til linn

(linn springer rundt reolen og bak meg, eg får det ikke med meg og plutselig er hun bak meg og sier "kva du sa for noe?" ganske bestemt.

Eg: kvepper til og roper "uæææææ"

Ei anna dame kom forbi og hun ler, vi alle ler og smiler..

Slik terging ikke ondsinnet mobbing, vi bare tuller med kvarandre..

Linn senere på dagen. Kjører "er du sur rutinen" på meg. På denne rutinen varierer det, avogtil svarer eg ja eg er sur men som oftast sier eg at nei eg er ikke sur. Noen ganger later eg som eg blir sjokket.

Linn gir meg noen tips og eg tar og gjør dei. Da eg skulle heim fra jobb snakket hun om seg selv i 3dje person. "er du ikke glad Linn sa det til deg" "du må takke linn". Eg stokker om på ordene i hodet mitt og sier "værsegod Linn". Vi ler og eg sier "I FAIL"

Det er slik terging vi held på med og det har vært 1000vis av slikt opp gjennom årene.

Lenke til kommentar

Den derre dealen med salaten hvertfall er sånn jeg hater. Kan du ikke bare la folk gjøre som de gjøre og spise hva de vil uten å terge dem for alt bare for å "flørte". Vet om mange folk som er sånn. Irriterende.

Kan lett misforstås selv om du ikke mener det.

Lenke til kommentar
Gjest terger
Den derre dealen med salaten hvertfall er sånn jeg hater. Kan du ikke bare la folk gjøre som de gjøre og spise hva de vil uten å terge dem for alt bare for å "flørte". Vet om mange folk som er sånn. Irriterende.

Kan lett misforstås selv om du ikke mener det.

Var bare eksempel, fann ut det var steike vansklig å hugse ting. Og den salat saken var det IKKE eg som begynte med eg har bare fulgt den opp.

Under trening spiste eg masse gulrøtter og salat fra slik salatbar. Men med kylling og egg so litt bra er det.

Først var det bare "åhh so sunn du er" og salat i dag og? sa dei til meg. Kanin mat? Trur eg skal ta kanin mat til lunsj og det bare utviklet seg. Eg kunne spør?. Blir det salat til lunsj på deg i dag? Og ho svarde ser eg ut som ei kanin? altså ho spøkte om det og det blei ein slik intern spøk mellom oss 2.

eksempel.

Eg: kva skal du ha til lunsj?

Dame: Trur det blir salat

Eg: ser du ut som ei kanin?

Dame: later som hun er sjokket og sier. Nei ser eg ut som ei kanin!

Og ho gjør det same tilbake til meg.

Sjølvsagt mens vi har ein god tone.

Hadde ikke gått bort til noen og tatt den uten å bygge den opp, i dette tilfellet var det ho som hadde laget den.

DET er ikke for å rakke ned på folk spis salat for eg spis det avogtil fleire ganger i uka. Det var eit eksempel, eit eksempel. Som ingen har reagert negativt på ennå. Iallefall ikke før her på forumet da.

Lenke til kommentar
Gjest terger

Føler eg er i ein forsvrsposisjon akkurat nu. Eksemplene var ikke dei beste. Men har brent meg og det har eg innrømmet. Spesielt på den "er du sur" "åhh so sur du er" "eller går det fint"

So skal prøve å skjerpe meg. Har ein eg tar med gutta som eg ikke våger å ta på jenten da hehe.

"Stoler ikke på noen som blør i 5 dager uten og dø" er jo ganske soleklar at den vil ikke slå ann hehe.

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det.

Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet.

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Har mye av den samme humoren som deg TS, og ser ikke noe galt i å ha en sånn humor. Er godt med folk som kan spre litt humør også. Om folk ikke tåler en spøk eller to får det stå for deres egen regning, ikke din. Dog kan det fort bli for mye av det gode og, og slik humor kan fort bli slitsom. Som alt annet her i livet gjelder det å ta signaler, og skjønne når du skal stoppe. Det er fort gjort å gå for langt, og da ender det fort opp med at man både sårer, irriterer eller plager folk.

Dessuten virker det som du bekymrer deg veldig mye. Som du selv sa, så virket det som om du ble fort savnet av kollegaene dine når du var borte fra jobb. Så noe hatobjekt er du ikke uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...