Gå til innhold

– Smartere enn smarttelefoner

Anbefalte innlegg

Nå handler det om software! Før alle de andre får det inn (og det ser ut som om de er i ferd med å gjøre det, ref. Android) kan Apple fortsette å lage telefoner som gir en brukeropplevelse som banker alt fra andre produsenter. De har kanskje ikke de råeste spesifikasjonene - men det er heller ikke poenget.

Exactly.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Meny systemet så veldig bra ut må jeg si! Så ut til at den måtte tenke av og til, men det må da være lov! Skjermen så skarp og fin ut! Et greit kameria med blitz og 3,5mm jack. Så har vi kanskje en mobil å ønske oss =)

Japp ser ut som det er litt hickups, men denne transition grafikken kan skrus av og da går det merkbart fortere ;)

Lenke til kommentar
Synes det burde vært valgfritt hvilket OS en vil kjøre på en telefon, og at en kan legge dette inn i ettertid selv.

Kanskje det kommer etterhvert, så kan en først velge den telefonen en ønsker ut i fra spesifikasjoner og design, så legge inn det os en liker best, eventuelt prøve flere og se.

Du kan jo velge en telefon fra Openmoko for å komme et stykke på vei.

http://www.openmoko.com/

Lenke til kommentar
Er en video her som viser UI'en. (Side 3)

http://www.gsmarena.com/samsung_s8000_jet-review-361.php

Som oftest med 3D-skrivebord som Compiz/KWin og også denne telefonen. Fancy i to minutter før du finner ut at du jobber dobbelt så raskt med 3D deaktivert.

Japp ser ut som det er litt hickups, men denne transition grafikken kan skrus av og da går det merkbart fortere wink.gif

Altså, dette er det første jeg hadde skrudd av. ^^

Endret av karl-wilhelm
Lenke til kommentar
men det nye er ihvertfall at man kan med samsungs løsning kan velge hvor mye man vil zoome og ikke bare til et forhåndsdefinert zoomnivå som 200%. sånn sett er det en fin funksjon.

Akkurat det samme kan man med Touch Diamond og HD.

Uten å trykke på noe for å aktivere zooming først?

Lenke til kommentar

Man kan legge inn alternative operativsystemer hvis man tar seg bryet da... Har sett en Xperia X1 med Android operativsystem. Man må bare ta seg litt tid, fikle litt, og muligens si byebye til garanti.

HTC Flow3D funker også på XperiaX1, den blir litt mer brukervennlig da.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke at ikke flere ser det opplagte: det handler ikke om hardware lenger! Alle telefon har nå kjapp nok prosessor (kanskje med unntak av en del fra htc, de har godt nok kamera, gps, super3g, plenty minne (eller minnekort) og god skjerm.

Nå handler det om software! Før alle de andre får det inn (og det ser ut som om de er i ferd med å gjøre det, ref. Android) kan Apple fortsette å lage telefoner som gir en brukeropplevelse som banker alt fra andre produsenter. De har kanskje ikke de råeste spesifikasjonene - men det er heller ikke poenget.

Dette gjelder forsåvidt datamaskiner også - for alle andre enn de med særbehov så er alle maskiner gode nok hardwaremessig. Det handler om pris, design, størrelse - og viktigst av alt - programvare.

Er så enig så enig.

ALLE banker apple på speccs, gizmo dilldall, feature ditt og feature datt. En nokia til 5000 har 4x A4 sider, med sirlig liten font, der de lister opp forkortelser på teknologi som boksen støtter. Folket har talt, de vil ha iphone.

Lenke til kommentar

Har akkurat sett videoen av brukergrensesnittet i bruk. . . hva i huleste bruker den egentlig den nevnte 800MHz prosessoren til egentlig? Festebrakett for skjermen?

Den er jo direkte treig i bruk!

Den gir liten, eller i mange tilfeller ingen feedback om at du har foretatt et valg før det skjer et halvt sekund eller mer etterpå. Selv personen som viste den frem skulle til å gjøre valg om igjen da det ikke så ut til at telefonen registrerte noe som helst.

Noen som vet hva slags prosessor den bruker forresten?

Edit: Duh det stod faktisk i et sitat tidligere i tråden :blush: Den bruker Samsung 6410.

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Jeg finner meg til dels enig med de brukerne her inne som gnåler om software, men det er ikke HELE poenget! Ikke på langt nær for alle; - Hva med f.eks meg som vil ha et dugende kamera i telefonen? Og AMOLED? Hva med å legge iPhone til side og heller fokusere på Jet, folkens?

Personlig syns jeg Jet virker spennende, da 800Mhz definitivt kan få gjort noe her! Samsungs TouchWiz (F480) lidet spesielt under dette, der jeg så et lekent system med et brukervennlig opplegg, kun for å bli nedtynget av en åpenbar undervurdering av cpu og minnebehov.

800x480 og fingervennlig? Denne kan det faktisk gå litt av.

http://www.gsmarena.com/samsung_s8000_jet-review-361.php

- For de som vil vite mer :)

EDIT:

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...