blob saget Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Har laget en film i forbindelse med medie- og informasjonskunnskap på VG3. Den er ferdig eksportert til .avi fra Adobe Premiere Pro, men filen er på hele 1,2 gB og varer i 5:37 min, noe jeg synes er ganske mye. Jeg skulle gjerne fått komrimert den litt slik at det er mulig å laste den opp på Youtube, men har ikke noe software for dette. Hva er lettest å bruke og hva gir best resultat? Jeg skal fortsatt ha filen i .avi-format og skal ikke konvertere den. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vel. Om du velger og konvertere den så betyr det ikke at du nødvendigvis overskriver den gamle fila da. Hvilket annet bruk enn youtube skal du ha den komprimerte fila til? Om du velger og konvertere den til Xvid feks så blir den jo fortsatt relativt "stor" dersom du skal enkelt vil sende den på nettet. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Har laget en film i forbindelse med medie- og informasjonskunnskap på VG3. Den er ferdig eksportert til .avi fra Adobe Premiere Pro, men filen er på hele 1,2 gB og varer i 5:37 min, noe jeg synes er ganske mye. Jeg skulle gjerne fått komrimert den litt slik at det er mulig å laste den opp på Youtube, men har ikke noe software for dette. Hva er lettest å bruke og hva gir best resultat? Jeg skal fortsatt ha filen i .avi-format og skal ikke konvertere den. Hvorfor ikke eksportere den til noe annet i Premiere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå