Gjest Nisselua Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei, er en gutt på 16 år. Jeg spør egentlig om noen råd jeg Jeg har spilt fotball i nærmere 10 år og får 2 år siden sluttet jeg å spille. Men prøblemet er at jeg ikke klarer helt å få tilbake den følsen av å ha en bra kropp og sunn fysisk helse. I disse 2 åra har jeg trent en del på treningssentre, der jeg har trent styrke og lit kondiss og utholdenhet. Men det jeg egentlig vil er å ha bra form på magen (six-pack kanskje) og gode rygg og arm muskler, rett og slett får å få opp selvtilliten og se bra ut. Det er jo sommer nå og har ikke helt klart å trene så mye i det siste. Egentlig bare fordi jeg har fått meg kjæreste, og derfor bryr jeg meg egentlig ikke så mye om sommerflørtning får å si det slik. Men det er noen ting jeg lurer på vis det er noen ivrige trenings spessialister der ute. Hvordan bør jeg trene får å fa den mer atletiske kroppen og smale muskler? vil helst ikke ha store muskler. Og er lit lei treningssentere. Men hva er viktig og tenke på?? Kan jeg spise hva jeg vil?? hvor lang periode burde jeg trene effektift??, hvor mange ganger i uka??? Hva burde jeg isåfall spise?? hva burde jeg holde meg unna, når det gjelder mat?? cola, godteri og kebab, er det ting jeg KaN spise??? Og en ting jeg lurer veldig på. Jeg sliter lit med å finne motevasjonen, Jeg er lit lat og årker som regel ikke å gå i 20 min til treningsenteret av og til. Så hvordan kan jeg motivere meg selv til å fortsette å trene effektivt??? Håper på mange ærlige svar og råd tusen takk Lenke til kommentar
ToMaTsSuPpA Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei, er en gutt på 16 år. Jeg spør egentlig om noen råd jeg Jeg har spilt fotball i nærmere 10 år og får 2 år siden sluttet jeg å spille. Men prøblemet er at jeg ikke klarer helt å få tilbake den følsen av å ha en bra kropp og sunn fysisk helse. I disse 2 åra har jeg trent en del på treningssentre, der jeg har trent styrke og lit kondiss og utholdenhet. Men det jeg egentlig vil er å ha bra form på magen (six-pack kanskje) og gode rygg og arm muskler, rett og slett får å få opp selvtilliten og se bra ut. Det er jo sommer nå og har ikke helt klart å trene så mye i det siste. Egentlig bare fordi jeg har fått meg kjæreste, og derfor bryr jeg meg egentlig ikke så mye om sommerflørtning får å si det slik. Men det er noen ting jeg lurer på vis det er noen ivrige trenings spessialister der ute. Hvordan bør jeg trene får å fa den mer atletiske kroppen og smale muskler? vil helst ikke ha store muskler. Og er lit lei treningssentere. Men hva er viktig og tenke på?? Kan jeg spise hva jeg vil?? hvor lang periode burde jeg trene effektift??, hvor mange ganger i uka??? Hva burde jeg isåfall spise?? hva burde jeg holde meg unna, når det gjelder mat?? cola, godteri og kebab, er det ting jeg KaN spise??? Og en ting jeg lurer veldig på. Jeg sliter lit med å finne motevasjonen, Jeg er lit lat og årker som regel ikke å gå i 20 min til treningsenteret av og til. Så hvordan kan jeg motivere meg selv til å fortsette å trene effektivt??? Håper på mange ærlige svar og råd tusen takk Hellu! riktige siden for deg er forumene pÅ: www.iform.no og www.treningsforum.no Finner svar der med en gang, eller så får du svar av noen der med en gang:) Lenke til kommentar
Gjest Nisselua Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Tusen takk får svar har kjekket disse sidene, men søker mer etter den atletiske kroppen, ikke den byggende store muskel massen. Men skal se etter tips på linken du sendte også tusen takk Lenke til kommentar
Lindoniel Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Trene de seige musklene på treningssenteret og lange joggeturer. Kutte ut søtsaker og brus, så kommer den av seg selv. Det er ihvertfall mitt råd;) Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 first things first: Avdelingen for "helse" på dette forumet kunne kansje vært en idee? Hvis du vil trene musklene dine uten å få større muskler: Tren med mye vekter/kilo og lite repitisjoner, så bygger du styrke fremfor volum. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Avdelingen for "helse" på dette forumet kunne kansje vært en idee? Eventuelt "trening og kosthold", som er riktig kategori. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 first things first: Avdelingen for "helse" på dette forumet kunne kansje vært en idee? Hvis du vil trene musklene dine uten å få større muskler: Tren med mye vekter/kilo og lite repitisjoner, så bygger du styrke fremfor volum. Alltid trodd det var motsatt. Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 first things first: Avdelingen for "helse" på dette forumet kunne kansje vært en idee? Hvis du vil trene musklene dine uten å få større muskler: Tren med mye vekter/kilo og lite repitisjoner, så bygger du styrke fremfor volum. Alltid trodd det var motsatt. Det er motsatt. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Det spørs vel litt hvilken type kropp man har. Jeg som er høy og slank kommer aldri til å få bodybuilder-kroppen, men får lettere den atletiske. Jeg trener styrke på HELE kroppen tre ganger i uken (8-10 reps) og driver med squash, fungerer for meg. Blås støvet av fotballskoene, og introduser damen for agurk og dip Endret 16. juni 2009 av Veitafan Lenke til kommentar
hrmpf Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 first things first: Avdelingen for "helse" på dette forumet kunne kansje vært en idee? Hvis du vil trene musklene dine uten å få større muskler: Tren med mye vekter/kilo og lite repitisjoner, så bygger du styrke fremfor volum. Alltid trodd det var motsatt. Det er motsatt. Hahaha. Aaaand 10 years and 50kilo heavier later: What did i do wrong? :x Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Skal du ha frem sixpack'en må du ihvertfall ut og løpe på en eller annen måte. Hjelper ikke å få større magemuskler om dem bare skyver fettet lenger frem. Man må forbrenne. Skal selv komme meg ut på fotballbanen igjen istedenfor å løfte jern og satse på at det blir som det var da jeg var liten fjortiss Lenke til kommentar
Gjest Nisselua Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Skal du ha frem sixpack'en må du ihvertfall ut og løpe på en eller annen måte. Hjelper ikke å få større magemuskler om dem bare skyver fettet lenger frem. Man må forbrenne. Skal selv komme meg ut på fotballbanen igjen istedenfor å løfte jern og satse på at det blir som det var da jeg var liten fjortiss Forstår, tusen takk alle sammen. Men hvordan kan jeg øke motivasjonen mest mulig??? Vankelig å ha lyst til å trene, når man bare vil legge seg lit på sofaen og se på tv eller henge på pcen. Går på en skole der jeg drar ut av døra klokken 06:40 og er hjemme rundt klokken 5. Det er veldig slitsomt og tar mye av energien min, vis dere forstår?. Men det er kanskje det med motivasjon jeg sliter mest med. Tar gjerne imot tips??? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Motivasjon er som regel vanskelig ja. Men det beste er å være fler som kan pushe hverandre. Jeg har sagt i noen uker nå at jeg skal opp og løpe interval fra 06:00 - 06:20 hver morgen før jeg reiser på jobb. Men det er ikke lett når man må dra seg alene opp av senga, løpe alene, ta tida selv, osv. I starten er det bare pes egentlig. Men når man begynner å få resultater regner jeg med at det blir lettere. Bor nedenfor en bratt grusvei også, så vurderer også å ta noen morgener hver dag med å løpe så langt jeg kommer oppover dem første 10minuttene, da merker man ihvertfall fort forbedring da man kan ta seg et punkt. Men huff, det blir som en cooper-test egentlig. Pluss at man skal ned igjen også (heldigvis ikke så slitsomt). Men ihvertfall prøv å finn noe du har lyst til (eller minst ikke lyst til ) Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Hvis du vil ha en kropp som ser bra ut vil jeg anbefale treningsstudio med vekter der du tar ca. 6-8 reps på hver øvelse. Bare fordi du trener med tunge vekter vil du ikke se ut som arnold schwarznegger da han var yngre ... Men hvis du sliter med for mye fett trenger du kondisjonstrening også. Jeg syns den beste motivasjonen er det at jeg trener med venner, så jeg vil ikke henge etter når de trener. Anbefaler å finne deg noen å trene med så dere kan pushe hverandre og da blir det morsommere også, så du har noen å snakke med:) Endret 16. juni 2009 av Phase Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Da denne tråden representerer både brudd på reglene for gjesteposting og er feilpostet, stenges den. Trådstarter oppfordres til å opprette en konto og prøve på ny i riktig kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg