Brysom Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei, Har mottatt en del kødde mail fra en ip adresse. Har tracket den på nettet til å finne ut at den tilhører canal digital, og at det er i hjembyen min. Dette fører til å tro at det enten er noen kompiser eller noen kollegaer som kødder med meg. Det jeg lurer på er, hvordan kan jeg finne ut hvem som bruker denne ip adressen? HAr veldig lyst til å pønske ut noe spik tilbake. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Du vil ikke kunne finne ut hvem som står bak en IP-adresse selv. Om det er grovt kan du politianmelde saken, og politiet vil da kunne få utlevert informasjon av ISP-en som har IP-adressa. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Og når du kjører en IP-sjekk står det ofte også en kolonne med "abuse mail", som er en mailadresse du kan bruke for å tipse ISPen. Sikker på at det ikke er deg selv du har sporet? Lenke til kommentar
Brysom Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Er sikker på at det ikke er min egen IP ja... Kommer nok ikke til å sende noen abuse warning, blir litt for drøyt. Det dreier seg om uskyldig moro - men, jeg kunne tenkt meg å tatt igjen :-) Lenke til kommentar
acilius Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Er sikker på at det ikke er min egen IP ja... Kommer nok ikke til å sende noen abuse warning, blir litt for drøyt. Det dreier seg om uskyldig moro - men, jeg kunne tenkt meg å tatt igjen :-) Jeg vil nå si det hadde vært ganske gøy å meldt abuse, å sett kompise/kollegaen komme neste dag med hengehue å klage over at han ikke har hatt nett kvelden før Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå