erikstein Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Prøver å installere mplayer med apt-get (har lagt ved en server som har en unstable versjon av den nyeste). Skriver følgende (og følgende blir feilmelding): root@Poweredge[/home/ice-raven] apt-get install mplayer-686 Reading Package Lists... Done Building Dependency Tree... Done Some packages could not be installed. This may mean that you have requested an impossible situation or if you are using the unstable distribution that some required packages have not yet been created or been moved out of Incoming. Since you only requested a single operation it is extremely likely that the package is simply not installable and a bug report against that package should be filed. The following information may help to resolve the situation: Sorry, but the following packages have unmet dependencies: mplayer-686: Depends: libasound2 (> 0.9.2) but 0.9.0beta10a-3 is to be installed Depends: libaudio2 but it is not installable Depends: libc6 (>= 2.3.1-1) but 2.2.5-11.5 is to be installed Depends: libcdparanoia0 (>= 3a9.8-7) but 3a9.8-6 is to be installed Depends: libdv2 (>= 0.99) but it is not installable Depends: libdvdnav1 (>= 0.1.3) but it is not installable Depends: libesd0 (>= 0.2.29-1) or libesd-alsa0 (>= 0.2.29-1) but it is not going to be installed Depends: libfaad2-0 (>= 1.1) but it is not going to be installed Depends: libfreetype6 (>= 2.1.4-1) but 2.0.9-1 is to be installed Depends: libggi2 (>= 1:2.0.2) but it is not going to be installed Depends: libncurses5 (>= 5.3.20021109-1) but 5.2.20020112a-7 is to be installed Depends: libogg0 (>= 1.0.0) but 1.0rc3-1 is to be installed Depends: libpostproc0 (>= 0.90rc4) but it is not going to be installed Depends: libstdc++5 (>= 1:3.2.3-0pre6) but it is not installable Depends: libvorbis0a (>= 1.0.0) but it is not installable Depends: libxvidencore0 but it is not going to be installed E: Sorry, broken packages root@Poweredge[/home/ice-raven] Jeg ANER ikke hva dette betyr...noen som har en anelse, er det fordi den er unstable, og jeg ikke har nok servere i min source.list eller er det en bug noe sted? Takker for gode tilbakemeldinger.. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 prøv med litt flere mirrors i sources og kjør en apt-get update deretter apt-get install mplayer aner ikke om dette vil fungere, men det er jo verdt forsøket.. Selv liker jeg å emerge mplayer Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Kjører du Debian unstable? Hvis ikke vil det selvsagt ikke virke. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 jeg kjører selvfølgelig ikke unstable (kjører 3.0 woody) Men jeg kan vel alltids laste ned mplayer ved siden av og installere? Eller er ikke det å anbefale i debian? Lenke til kommentar
Klette Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 fungerer apt-get på andre ting? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Svarer litt seint..men ok...jeg har vært inne på apt-get.org og lagt til en "mplayer" server i listen min. APT-GET virker også på en hel haug av andre programmer, men det er noen som den ikke tar (de har samme "problem" som mplayer med noen spesielle pakker den ikke finner). Er kanskje eneste muligheten å legge til de serverene som fører unstable software og dermed så vil det virke? Det ser jo ikke ut som at den har tilgang på stable pakker av en del som mplayer trenger... Ikke vet jeg hadde bare vært morro å prøvd mplayer på denne maskina... Lenke til kommentar
Klette Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 prøvd apt-get install mplayer-686 ? Vet ikke om dette fungerer.... verdt et førsøk... Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 får den jævla feilmeldinga for det gitt...jeg får vel vente til jeg får en stable versjon av den Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 prøv å søk etter pakken da. Kan hende du prøver å ta ned en pakke som ikke finnes. Lenke til kommentar
xeon Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Tror du bør oppdatere source lista di.. samt kjøre apt-get update.. Har du gjort det? Eventuelt installer apt-get på nytt.. Lenke til kommentar
gittela Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg har akkurat postet svar på dette i en av de andre thread'ene. Les enten det eller se her: http://marillat.free.fr/ Har hatt det oppe og gå på mine debian burker en stund, funker ganske bra. :-) Howard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå