Gå til innhold

hvordan kan jeg få festet cpu-kjøleren skikkelig?

Anbefalte innlegg

hei,

har kjøpt meg en Xigmatic Achilles cpu-vifte, til bruk på LGA775-sokkel. viften kjøler helt upåklagelig og er stillegående. festeanordningen derimot - dvs plastpluggene som skal brukes til å feste hele herligheten til hovedkortet - den stinker! pushpin-løsning a là intels standard-vifte, og det på en kjøleløsning som veier opp mot kiloen. så langt har den løsnet 2 ganger.

er det noen som har innspill på hvordan man kan feste den skikkelig? ser at mange kjøleløsninger i denne vektklassen kommer med fjærbelastede skruer og bakplate. kan dette kjøpes noe sted?

takknemlig for alle tilbakemeldinger.

Endret av Dr. Moriarty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

strips. lol.

Det enkleste er faktisk å dra på biltema og kjøpe borrelåsbånd, så fester du borrelåsen i "taket" på boksen og i kjøleren. Det fungerer veldig fint med feks Thermaltake Big Typhoon. Ikke spesielt bra med disse pushpin-løsningene, men de skal i utgangspunktet holde om du har fått festet dem godt nok. :)

Lenke til kommentar
strips. lol.

Det enkleste er faktisk å dra på biltema og kjøpe borrelåsbånd, så fester du borrelåsen i "taket" på boksen og i kjøleren. Det fungerer veldig fint med feks Thermaltake Big Typhoon. Ikke spesielt bra med disse pushpin-løsningene, men de skal i utgangspunktet holde om du har fått festet dem godt nok. :)

borrelåsbånd? du tenker da på å avlaste belastningen på den opprinnelige festeanordningen går jeg ut fra? skulle gjerne hatt noe som sitter som banken - nå er jeg nervøs for å i det hele tatt komme borti maskinen, så rævva er den nåværende løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...