Unlimited LTD Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 PCer, PC-er, PC'er... Jeg har sett mange forskjellige måter å skrive dette på, men hva er den riktige? Hvordan bøyer man en forkortelse? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 PCer, PC-er, PC'er... Jeg har sett mange forskjellige måter å skrive dette på, men hva er den riktige? Hvordan bøyer man en forkortelse? En PC, to PC-er og alle PC-ene. Men tror det er «lov» å skrive pc med små bokstaver også. Sjekk mer under Korrekturavdelingen (bruk av bindestrek). Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 PC-er (som nevnt i innlegget over meg); alle forkortinger skal ha bindestrek (PC-en/pc-en, TV-en/tv-en, CD-en/cd-en). Dette gjelder også når forkortinger bindes sammen med andre ord (PC-utstyr, ikke PC utstyr eller PCutstyr). Lenke til kommentar
Osecia Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Så det blir feil å skrive PC'er. Man skriver jo PC'n? Lenke til kommentar
9E2 Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Både PC'n og PC'er er feil, det heiter PC-en og PC-er (bm.)/PC-ar (nn.). Dette gjeld for alle slike forkortingar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå