kingkop Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei. Jeg har flere TMF Yearmix'er som jeg har brukt Nero 7.0 fullversjon til å lage DVD av. Men nå har jg kjøpt et stereoanlegg i bilen med USB. Det hadde vært utrolig stiling om det gikk an å spearere video og lydspor, for så å konvertere den (dersom det er nødvendig) til mp3. Jeg synes help funksjonen i Nero er utrolig komplisert å finne ut slike ting i. Håper noen av dere vet litt mer eller har gjort dette. TMF Yearmix er en musikkvideo mix fra år til år. De er helt utrolig bra Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Start et lydprogram i bakgrunnen på PC, f. eks. Audacity. Det finner du gratis på nettet. Spill av Videoen og du har tatt opp lyden, som kan lagres i MP3 eller WAV. Men det finnes sikkert raskere metoder. Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 7. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2009 Start et lydprogram i bakgrunnen på PC, f. eks. Audacity. Det finner du gratis på nettet. Spill av Videoen og du har tatt opp lyden, som kan lagres i MP3 eller WAV. Men det finnes sikkert raskere metoder. Hei. Jeg har installert Audacity, og prøver å importere orginalfila. Den jobber og jobber, mulig dette tar veeeldig lang tid. Videoen det er snakk om varer i ca en time. Men du sier at jeg skal starte dette i bakgrunnen. Er det så enkelt tro? Jeg er på arbeid nå, men skal forsøke dette på kveldstid i morra. Men dersom du leser dette så setter jeg stor pris på en liten guide Mvh Yngve Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hei Tranceman ! Jeg bruker Magix til videoredigering, der kan jeg eksportere lyden separat som WAV, det går raskt. Men jeg har vendt meg til å bruke Audacity endel, f.eks. når jeg skal forsterke ekstra en liten del av lydsporet. Så har jeg det i lydprogrammet i én operasjon. Jeg gjør videoprogrammet klar til visning, slik at jeg bare kan trykke startknappen. Så åpner jeg Audacity. Der er enkelte innstillinger som må gjøres korrekt. Jeg har en norsk og en dansk versjon. Innstillingene varierer sikkert med typen lydkort du har i din PC. Øverst til høyre har jeg et lite vindu som viser de samme kanaler som du finner i Kontrollpanel under "Lyder og lydenheter" > "Lydinnspilling". Det kan være Telefon, Innlinje, Mic., Stereo Mix, CD-lyd osv. På 3 forskjellige PC'er må jeg velge h.h.vis 'Utsignal for digitallyd', 'Wave/MP3' eller 'Stereo Mix' for at programmet skal ta opp lyden fra videoen. Du har vel også 2 skyvere med høyttalersymbol og mic.symbol. Mic-skyveren må kanskje justeres, avhengig av styrken på lydsignalet. Nå kan jeg klikke på den røde knappen 'Spill inn' på Audacity, minimére dette og starte visningen av videoen. Gjør flere optak, og eksperimentér med innstillingene, lydsignalet kan fort bli for sterkt. Når opptaket er gjort, kan en klippe bort den første 'tomme' biten, eventuelt redigere og lagre eller eksportere til flere formater (Wav, MP3,Ogg) Er videoen din på én time, vil også opptaket ta én time. Jeg anbefaler deg å ta opp i flere biter, én times lydfil kan være tung å arbeide med. Håper dette er til nytte, hilsen Andreas Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Hei Tranceman !Jeg bruker Magix til videoredigering, der kan jeg eksportere lyden separat som WAV, det går raskt. Men jeg har vendt meg til å bruke Audacity endel, f.eks. når jeg skal forsterke ekstra en liten del av lydsporet. Så har jeg det i lydprogrammet i én operasjon. Jeg gjør videoprogrammet klar til visning, slik at jeg bare kan trykke startknappen. Så åpner jeg Audacity. Der er enkelte innstillinger som må gjøres korrekt. Jeg har en norsk og en dansk versjon. Innstillingene varierer sikkert med typen lydkort du har i din PC. Øverst til høyre har jeg et lite vindu som viser de samme kanaler som du finner i Kontrollpanel under "Lyder og lydenheter" > "Lydinnspilling". Det kan være Telefon, Innlinje, Mic., Stereo Mix, CD-lyd osv. På 3 forskjellige PC'er må jeg velge h.h.vis 'Utsignal for digitallyd', 'Wave/MP3' eller 'Stereo Mix' for at programmet skal ta opp lyden fra videoen. Du har vel også 2 skyvere med høyttalersymbol og mic.symbol. Mic-skyveren må kanskje justeres, avhengig av styrken på lydsignalet. Nå kan jeg klikke på den røde knappen 'Spill inn' på Audacity, minimére dette og starte visningen av videoen. Gjør flere optak, og eksperimentér med innstillingene, lydsignalet kan fort bli for sterkt. Når opptaket er gjort, kan en klippe bort den første 'tomme' biten, eventuelt redigere og lagre eller eksportere til flere formater (Wav, MP3,Ogg) Er videoen din på én time, vil også opptaket ta én time. Jeg anbefaler deg å ta opp i flere biter, én times lydfil kan være tung å arbeide med. Håper dette er til nytte, hilsen Andreas Takk Andeas! Nå går videoen i bakgrunnen. Anbefaler de som liker musikk å 'skaffe seg' TMF Jaarmix (TMF Yearmix) samlingen. Herregud for en bra mix av musikk og video!! Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 8. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2009 Vet du om det går an å få bedre kvalitet på mp3 fila enn 128kbps? 160 eller mer hadde vært ønskelig Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Hei igjen, hvis du i Audacity klikker øverst Rediger > Innstillinger og trykker fanen Filformat, kan du nederst under MP3 velge bitrate helt opp til 320 kbps ! Lenke til kommentar
kingkop Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Hei igjen,hvis du i Audacity klikker øverst Rediger > Innstillinger og trykker fanen Filformat, kan du nederst under MP3 velge bitrate helt opp til 320 kbps ! Takk for hjelpen. Jeg skal heller lese hjelpfilen i stede for å mase her Men nå er jeg i gang! Dette er meget bra software Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå