drag77 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei, jeg kom opp i Religion og etikk å trenger drastisk hjelp angående denne oppgaven!! Beskriv og sammenlign noen estetiske og rituelle uttrykk fra kristendommen og Islam. Vis hva estetikken ritene kan si oss om religionenes læredimensjon. Gjennom disse estetiske og rituelle uttrykkene skal du: - Beskrive og analysere noen estetiske og rituelle uttrykk i kristendommen. - Gjør rede for hva som er det sentrale i religionen. - Sammenligne Kristendommen med Islam eller andre livssyn. - Presenter og drøft ulike dimensjoner ven religionene: lære, myter og fortellinger, ritualer, opplevelser, etikk, sosial organisering, kunst og materielle uttrykk. Mitt spørsmål er om dere har noen ideer til hvordan jeg burde tolke denne oppgaven og noen konklusjoner jeg eventuelt kan bruke. Og hvordan jeg burde løse de eventuelle konklusjonene? Hva burde jeg få frem fra de forskjellige religionene det er snakk om under sammenlignings "prossesen" og hvilken av de store hendelsene fra kristendommen burde jeg ha med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå