Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei Noen som kan anbefale program for dette i ubuntu 9.04. Prøvde k-monitor i pakkebahandleren, men den virket ikke. Viste bare et blankt vindu. Prøvde å innstalere 'apt-get intall lm-sensors' og kjørte deretter sensors, men kunne ikke finne noe i det hele tatt. Så ut til at lm-sensors ikke blei installert(skikkelig. (avinstallerte jeg igjen.) Kan lese av 1 av 3 vifter i bios samt temperaturer, men siden dette er en musikkserver blir den aldri slått av eller restartet. Har derimot installert desktop for den brukes som reservemaskin av og til så det kan like godt være GUI program. Prøvde også Speed Fan i Wine, men det funket ikke. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Prøv å kjør sensors-detect før du kjører sensors (som root) sudo sensors-detect For temperaturovervåkning i GNOME er det veldig greit å legge inn sensors-applet (via Synaptic) og deretter legge til "Hardware Sensors Monitor" på GNOME-panelet. Den finner evt sensorer via ACPI og lm-sensors. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Bruk conky! Er ikke mye vits hvis ikke lm-sensors eller acpi finner noe. Conky er bare et front-end. lm-sensors finner ikke noe på min laptop, men det gjør ACPI (som den gjør på de fleste laptoper med "vanlig" prosessor (ikke atom)). Conky bruker også ACPI. acpi -V Endret 15. juni 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Prøv å kjør sensors-detect før du kjører sensors (som root) sudo sensors-detect For temperaturovervåkning i GNOME er det veldig greit å legge inn sensors-applet (via Synaptic) og deretter legge til "Hardware Sensors Monitor" på GNOME-panelet. Den finner evt sensorer via ACPI og lm-sensors. Brukte synaptic og la inn lm-sensors og sensors applet med hele pakken. Tok deretter sudo sensors-detect og trykket Y på alle spørsmålene. Da jeg kjørte sudo sensors fikk jeg denne: No sensors found! Make sure you loaded all the kernel drivers you need. Try sensors-detect to find out which these are. Når jeg la til Hardware Sensors Monitor så fant den selvfølgelig ingen ting. Har et intel g45 kort og intel e8400, om det har noe og si. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Brukte synaptic og la inn lm-sensors og sensors applet med hele pakken. Tok deretter sudo sensors-detect og trykket Y på alle spørsmålene. Da jeg kjørte sudo sensors fikk jeg denne: No sensors found! Make sure you loaded all the kernel drivers you need. Try sensors-detect to find out which these are. Når jeg la til Hardware Sensors Monitor så fant den selvfølgelig ingen ting. Har et intel g45 kort og intel e8400, om det har noe og si. Gjør det som sensors ber deg om. `modprobe` modulane som sensors-detect finner. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Brukte synaptic og la inn lm-sensors og sensors applet med hele pakken. Tok deretter sudo sensors-detect og trykket Y på alle spørsmålene. Da jeg kjørte sudo sensors fikk jeg denne: No sensors found! Make sure you loaded all the kernel drivers you need. Try sensors-detect to find out which these are. Når jeg la til Hardware Sensors Monitor så fant den selvfølgelig ingen ting. Har et intel g45 kort og intel e8400, om det har noe og si. Gjør det som sensors ber deg om. `modprobe` modulane som sensors-detect finner. OK Jeg er litt fersk i Linux. Når jeg kjørte sensors detect så jeg det var enkelte ting som ble funnet, men senere ikke viste seg i 'sudo sensors'. Regner med at det da skal inn i sudo nano /etc/modprobe. Har du mulighet til å vise et eksempel oppsett om hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 sensors-detect kopier over til sudo modprobe *LIM!* Og der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XEFPLz0r Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Takker, skal prøve dette når jeg kommer hjem fra jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå